کد خبر: ۲۲۱۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
توجه ویژه به پیمانکاران بخش خصوصی

نوبخت خبرداد: تزریق 25 میلیارد دلار به طرح‌های عمرانی

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اعلام کرد:حدود 25 میلیارد دلار از محل شش درصد کاهش در ورودی صندوق توسعه ملی به صورت فاینانس برای اجرای طرح های عمرانی جذب اقتصاد ایران خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدباقر نوبخت در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با اشاره به کاهش 5 درصدی رشد تورم در مهرماه امسال نسبت به بهمن سال قبل گفت: دولت تلاش می کند تورم را با انضباط مالی و سیاست های سنجیده مهار کند و رکود اقتصادی را هم با تزریق اعتبارات ناشی از فاینانس کنترل کند.

وی گفت: با توجه به منابع محدود بودجه و کاهش درآمدها دولت تنها قادر بود حقوق کارمندان خود را تا حدی افزایش دهد که این افزایش به ناچار از محل کاهش تخصیص بودجه عمرانی تامین شد.

نوبخت ادامه داد: این مسئله به اجرای طرح های عمرانی آسیب رساند و از سوی دیگرباید برای معیشت 3 میلیون و 200 هزار نفری که در بخش خصوصی از طریق اجرای طرح های عمرانی ارتزاق می کردند نیز تدبیر مناسبی صورت می گرفت.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: دولت تصمیم گرفت با کاهش شش درصدی ورودی صندوق توسعه ملی ضمن رعایت سقف 20 درصد قانونی برنامه پنجم توسعه ، سهم آورده خود را برای 25 میلیارد دلار فاینانس خارجی فراهم کند و خوشبختانه هم طرح ها قبلاً در شورای اقتصاد تصویب شده بود و هم طرف خارجی برای تأمین مالی اعلام آمادگی کرده است.

وی ادامه داد: به همین جهت هفته گذشته کمیته ای تشکیل شده است تا تمام موانع پیش روی اجرای طرح های عمرانی را برطرف کند و امیدواریم در هفته های آینده شاهد اجرای این طرح ها باشیم.

نوبخت افزود: با تزریق 25 میلیارد دلار در طرح های عمرانی دولت انتظار دارد شاهد بهبود رشد اقتصادی، کاهش بیکاری و حفظ حقوق پیمانکاران و بخش خصوصی مرتبط با اجرای طرح های عمرانی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین