کد خبر: ۲۲۱۹۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵

پادشاه تایلند خواهان برقراری ثبات در این کشور شد

پادشاه تایلند در حالی که کشورش امروز (پنجشنبه) به مناسبت هشتاد و ششمین سالگرد تولد وی سیاست را کنار گذاشته در سخنرانی روز تولدش خواستار برقراری ثبات در کشور شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بهومیبول آدولیادج، پادشاه تایلند در این سخنان خود هیچ اشاره‌ای به بحرانی که عمیقا باعث اختلاف در کشور شده، نکرد.

خشونت‌ها و درگیری‌های خیابانی بین معترضان دولت و پلیس در تایلند برای گرامیداشت هشتاد و ششمین سالگرد تولد پادشاه این کشور موقتا کنار گذاشته شده است.

پادشاه تایلند در حالی که ردای طلایی تشریفاتی‌ به تن داشت و در برابر حضار بر روی تختی نشسته بود، گفت: کشور ما مدت‌هاست شادی را تجربه می‌کند، زیرا ما در عمل به وظایف خود و همکاری برای خیر و صلاح کشور متحد بوده‌ایم.

در این مراسم "یینگلاک شیناواترا"، نخست وزیر تایلند و وزرای کابینه‌اش، "واجر الونگ کورن"، ولیعهد و رهبران نیروهای مسلح نیز حضور داشتند.

آدولیادج افزود: همه تایلندی‌ها باید این را همواره در نظر بگیرند و بر انجام وظایفشان متمرکز شوند. وظایفی که امنیت و ثبات کشور هستند.

بسیاری امیدوار بودند که پادشاه، همان‌گونه که قبلا هم این کار را کرده، مداخله کند تا بن‌بست کنونی را که نتیجه سال‌ها خصومت بین حامیان و مخالفان "تاکسین شیناواترا"، نخست‌وزیر پیشین تایلند است، فرو بنشاند.

درگیری‌های سیاسی خیابانی که از چند روز پیش تاکنون باعث آسیب به برخی نقاط بانکوک شده، روز سه‌شنبه پیش از جشن‌های سالگرد تولد پادشاه پایان یافت. معترضان در پی آنند که دولت "یینگلاک شیناواترا" را که خواهر "تاکسین" است، سرنگون کنند و برای اداره کشور یک "شورای مردمی" غیر منتخب تاسیس کنند.

قبل از توقف ناآرامی‌ها، خشونت‌های چند روز گذشته باعث کشته شدن پنج تن و زخمی شدن دست‌کم 277 تن شد.

"سوتپ توگسوبان"، رهبر اعتراضات، متعهد شده به تلاش خود ادامه دهد و گفته "جنگ ما" روز جمعه از سر گرفته خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین