کد خبر: ۲۲۲۰۱۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۱

گزارش گاردین از وضعیت تیم ملی ایران در جام جهانی 2014

روزنامه انگلیسی زبان گاردین در گزارشی سی و دو تیم راه یافته به جام جهانی 2014 را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش خبرآنلاین؛ مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل جمعه شب در شهر سالوادور برزیل برگزار خواهد شد تا تیم های حاضر در این رقابت ها حریفان خود در مرحله گروهی را بشناسند، به همین خاطر روزنامه ها و سایت های معتبر سراسر دنیا به معرفی 32 تیم راه یافته به جام جهانی پرداخته اند و آنها را تحلیل کرده اند. یکی از آنها روزنامه گاردین است که تیم ملی ایران را به این صورت معرفی کرده:

نحوه صعود

ایران در آخرین بازی خود موفق شد در خاک سئول تیم ملی کره جنوبی را شکست دهد و به عنوان صدرنشین گروه به جام جهانی 2014 راه پیدا کند، این در حالی است که دیدار رفت هم در ورزشگاه مملو از تماشاگر آزادی تهران به سود شاگردان کروش به پایان رسیده بود.

بهترین عملکرد

بدون شک پیروزی به یاد ماندنی تیم ملی ایران برابر آمریکا در جام جهانی 1998 نقطه اوج این تیم در تاریخ جام جهانی به شمار می رود. این دیدار تاریخی در شهر لیون فرانسه برگزار شد و یک شب رویایی را برای ایرانی ها رقم زد.

اولین حضور

اولین حضور تیم ملی ایران در بزرگترین تورنمنت فوتبالی دنیا به جام جهانی 1978 آرژانتین برمی گردد جایی که این تیم پس از دو شکست برابر پرو و هلند، توانست اسکاتلند را با نتیجه 1-1 متوقف کند. اولین گل تاریخ ایران در جام جهانی را ایرج دانایی فر به ثمر رساند.

بازیکن کلیدی

شاید اشکان دژاگه کلیدی ترین بازیکن کارلوس کروش در جام جهانی برزیل باشد. دژاگه به دلیل حضور در تیم فولام لندن و بازی در رقابت های لیگ برتر جزیره چهره ای آشنا برای انگلیسی ها به شمار می رود.

بازیکن خطرناک

رضا قوچان نژاد مهاجم تیم استاندارد لیژ بلژیک در کشور هلند رشد کرد و برای تیم های پایه این کشور به میدان رفت اما در نهایت تصمیم گرفت برای تیم ملی ایران بازی کند. او در حال حاضر ستاره موفق ایران است. گوچی در 10 بازی با پیراهن ملی 8 گل را وارد دروازه حریفان کرده است.

سرمربی

کارلوس کروش مرد پرتغالی با غلبه بر کره‌‌جنوبی و صعود به جام جهانی به چهره محبوب ایرانی‌ها تبدیل شد. قرارداد این مربی کهنه کار در پایان جام جهانی به پایان خواهد رسید و به نظر می رسد که به او به دنبال کسب بهترین نتایج در برزیل است.

درصد موفقیت

به نظر نمی رسد تیم ملی ایران از شانس موفقیت بالایی در جام جهانی 2014 برخوردار باشد. شانس موفقیت تیم کروش در برزیل 500 به یک است.

ترجمه: سروش امینی توماجی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین