کد خبر: ۲۲۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳

پورمحمدی: دعوت به مناظره احمدی نژاد بازی و توهم است/ دوران توهم و جعل آمار و تحلیل نادرست به سر رسید

وزیر دادگستری با اشاره به دفاع از حقوق ملت ایران در مسئله ژنو و مذاکرات 1+5 گفت: بسیج حقوقدانان باید تمام قد از حقوق ملت ایران دفاع کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مهر، مصطفی پور محمدی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع حقوقدانان بسیجی استان یزد با اشاره به توافقات ژنو اظهار داشت: در این قضیه ما به دستاوردهای خوبی رسیدیم و از این اقدام خرسندیم اما هنوز هم باید از حقوق مردم ایران دفاع کرد. 
 
وی ادامه داد: گرچه برخی از حقوق به حق ملت ایران در این مذاکرات گرفته شد اما هنوز تمامی حقوق خود را از استکبار و بیگانگان نگرفته‌ایم و نیاز است تا قدم به قدم و با حمایت حقوقدانان در این را گام برداریم. 
 
وی با بیان اینکه ما در موضوع هسته ای بر مبانی حقوق متقن اهداف خود را پیگیری می‌کنیم و بر رعایت همه اصول آن نیز پایبند خواهیم بود تصریح کرد: بسیجیان و حقوقدانان بسیجی باید در این مسئله نسبت به سایرین پیشگام باشند و از حقوق مردم و نظام در بخش‌های مختلف دفاع کنند. 
 
وی با اشاره به موفقیت آمیز بودن مذاکرات ژنو بیان داشت: بسیاری از کشورهایی که داعیه رعایت حقوق بین الملل را دارند پایبند به حقوق حقه مردم نیستند و به راحتی آن را رد می‌کنند. 
 
این مقام مسئول اضافه کرد: اتحادیه اروپا بعد از توافق ژنو، نظر مراجع قانونی خود را در رابطه با تحریم 17 شرکت ایرانی که رای بر عدم تحریم آن داده‌اند را نادیده گرفته و حقوقی را که مورد قبول خودشان بوده است را نیز به راحتی نقض کرده است. 
 
وی عنوان کرد: حتی مذاکرات و نتیجه آن را به گونه دیگری معنا کردند و تا به امروز سعی دارند از این مذاکرات و توافقات صورت گرفته سرباز زنند چراکه پایبند به قواعد حقوقی خودشان نیستند و توافق را هم نادیده می‌گیرند. 
 
وزیر دادگستری به تشریح مقوله حق و حقوق در کشور پرداخت و اضافه کرد: این در حالیست که کشور ایران با توجه به قانون اساسی که دارد و مسئولان قانونمدار و حق جویی که در امور کشور فعالیت دارند نظامی حق‌مدار و حق‌گرا است و این مورد اثبات شده است. 
 
وی با اشاره به اینکه حقوق جامعه ایران از سوی حاکمان در این کشور محافظت می‌شود عنوان کرد: در جوامعی مانند آمریکا که ادعای رعایت حقوق و آزادی بیان دارند یک درصد از حقوق مردم هم رعایت نمی‌شود که این موضوع با در نظر گرفتن تل‌آویو نشین‌ها و باندهای قدرت که جنبش وال استریت را موجب شدند کاملا نمایان است. 
 
این مقام مسئول ادامه داد: کسانی که مدعی رعایت حقوق بشر هستند ناملایمات بسیار زیادی را بر کشور ما روا داشتند و اکنون رسوای عالم شده و همه از این اقدامات ننگینشان مطلع هستند. 
 
وی در بخشی از سخنان خود از قانونمداری و احترام به حقوق ملت از سوی دولت سخن به میان آورد و تدوین منشور شهروندی را از نمونه‌های بارز این سخن دولتمردان برشمرد. 
 
پورمحمدی با تاکید بر اینکه دولت به حقوق ملت و قانون پایبند است اضافه کرد: منشور شهروندی که در مدت 100 روز آماده شده به طور یقین دارای ضعف‌هایی است که لازم است با کمک فرهیختگان و کارشناسان و حقوقدانان رفع شود تا همه مردم از آن بهره‌مند شوند. 
 
وی با اشاره به اینکه ممکن است در 100 روز نتوان کارهای خاصی را انجام داد اما برخی اقداماتی که انجام شده را نباید زیر سوال برد و از طریق نقص آمار و جعل آمار و ارقام آن را خدشه دار کرد. 
 
وزیر دادگستری با اشاره به دعوت دولت به مناظره بیان داشت: دوران مناظره و توهم و جعل آمار و تحلیل نادرست به سررسیده و دیگر نمی‌توان با وعده ها و دادن آمار کشور را اداره کرد از این رو باید همیشه با صداقت و تدبیر در راستای اهداف نظام وظایف را انجام داد. 
 
وی دعوت به مناظره را بازی و توهمی خواند که برخی برای زیرسوال بردن اقدامات دولت مطرح می‌کنند و افزود: دولت هدفی جز صداقت، درستی و شفافیت در امور ندارد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین