کد خبر: ۲۲۲۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

وکیل مقتول کهریزک: اتهام معاونت در قتل علیه مرتضوی رسیدگی شود

وکیل اولیاء دم مرحوم جوادی فر ( از کشته شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک) معتقد است: پرونده های قتل در زمینه معاونت و مشارکت نیز جنبه عمومی دارند و دادستانی باید به جنبه عمومی اتهام معاونت در قتل مرتضوی رسیدگی کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «محمد صالح نیکبخت» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سئوال که در گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی عنوان شده سهام یکی از شرکت های داروسازی تامین اجتماعی به پدر یکی از کشته شدگان کهریزک واگذار شده آیا این فرد موکل شماست یا خیر افزود: در این مورد اطلاع دقیقی ندارم و من هم در سایت ها خواندم.
 
وی اضافه کرد: از روزی که آقای جوادی فر شکایت خود را از مرتضوی پس گرفت و رضایت داد هیچ ارتباطی با وی نداشته ام اما چون وکیل بودم و نمی توانستم در وسط دعوا استعفا دهم؛ استعفا ندادم اما هیچ تماسی با موکل ام نگرفته ام.
 
صالح نیکبخت با یادآوری اینکه پرونده قضات کهریزک در دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدید نظر در حال بررسی است گفت: آقای جوادی فر از یک اتهام، شکایت خود را پس گرفت و آن مربوط به اتهام معاونت در قتل مرتضوی بود و سایر شکایت ها باقی است.
 
وکیل مدافع مرحوم جوادی فر افزود: اتهام معاونت در قتل مرتضوی آن موقع در دادگاه مطرح نبود ولی ما به صورت پرونده جداگانه ای در شعبه 15 بازپرسی دادسرای کارکنان این شکایت را مطرح کردیم و با توجه به اینکه موکل من شکایت خود را پس گرفته و رضایت داده بود، این رضایت قابل ترقی به این بود که آقای جوادی فر شکایت خود را در همه اتهام ها پس گرفته است.
 
صالح نیکبخت گفت: اعتقاد دارم آقای مرتضوی باید به عنوان اتهام معاونت در قتل بازداشت شدگان کهریزک تحت تعقیب قرار گیرد و تشخیص این که در این قتل ها دخیل بوده یا نه بر عهده مراجع قضایی است.
 
به گفته وی در زمان برگزاری دادگاه از مجموع 5 عضو هیات قضایی پرونده، دو نفر به محکومیت مرتضوی رای دادند اما سه نفر دیگر نمی دانم به چه دلیل به محکومیت مرتضوی در این اتهام رای ندادند.
 
وکیل مدافع مرحوم جوادی فر گفت: اخیرا نیز فرمانده نیروی انتظامی صراحتا بیان کرده که مرتضوی اصرار داشت بازداشت شدگان را به کهریزک منتقل کند و از طرف دیگر بعد از ظهر روز 21 تیر ماه سال 88 در یکی از جلسات کمیته های شورای عالی امنیت ملی، وزیر وقت اطلاعات به مرتضوی صراحتا گفته باید این افراد از بازداشتگاه کهریزک منتقل شوند اما وی این کار را تا ظهر روز سه شنبه (23 تیر ماه 88) انجام نمی دهد و طبق نظر پزشکی قانونی این مدت در فوت بازداشت شدگان کهریزک تاثیر داشته است.
 
صالح نیکبخت افزود: متاسفانه این مساله در دادگاه مورد توجه قرار نگرفت اما امیدواریم دیوان عالی کشور این مساله را لحاظ کند و دخالت مرتضوی را در این قضیه به عنوان معاونت در قتل تایید و حکم را از این جهت تقض کند.
 
دادگاه رسیدگی به اتهامات قضات کهریزک ابتدای خرداد ماه امسال پس از 11 جلسه رسیدگی در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی پایان یافت و اواخر خرداد ماه نیز احکام متهمان صادر شد.
 
پس از صدور حکم از سوی دادگاه، هر سه متهم و دو نفر از شکات به رای دادگاه اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدیدنظر به شعبه نهم دیوان عالی کشور ارسال شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین