کد خبر: ۲۲۲۱۱۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹

قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت

با افزایش امیدواری‌ها به افزایش تقاضا در آمریکا قیمت جهانی نفت در معاملات روز جمعه ۶۳ سنت افزایش یافت و به ۱۱۱ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه رسید.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رویترز، در حالی که امیدواری به افزایش تقاضا برای نفت در آمریکا پس از انتشار آمارهای قوی از بازار کار این افزایش یافته است، قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه با بیشترین رشد هفتگی از ماه جولای تاکنون به کار خود پایان داد.

گزارش بازار کار آمریکا، مجموعه گزارشات مثبت این هفته از اقتصاد آمریکا را تکمیل کرد و افزایش شاخص سهام در بازار های بورس نیز به افزایش قیمت نفت کمک کرد.

اما این افزایش قیمت به دلیل نگرانی از تعدیل قریب الوقوع سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو به تبع انتشار آمارهای مثبت اقتصادی، متوقف شد.

چارلز پلوسر، رئیس شعبه فیلادلفیای فدرال رزرو آمریکا روز جمعه گفت، رشد ایجاد فرصت های شغلی دلیل دیگری بود بر لزوم تعدیل سیاست تسهیل کمی.

بر اساس گزارش منتشر شده از سوی وزارت کار آمریکا، فرصت های شغلی ایجاد شده در بخش غیرکشاورزی آمریکا در ماه گذشته 203 هزار مورد افزایش یافت و نرخ بیکاری در این کشور به پایین ترین میزان از نوامبر 2008 تاکنون رسید.

قیمت نفت خام آمریکا ابتدا به دلیل انتشار این گزارش کاهش یافت، اما در پایان معاملات دیروز، با 27 سنت افزایش به 97 دلار و 65 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا این هفته 5.3 درصد افزایش یافت که بیشترین رشد قیمت هفتگی از 5 جولای تاکنون بود.

قیمت نفت ووست تگزاس اینترمدییت این هفته پس از آن افزایش یافت که شرکت ترنس کانادا اعلام کرد، یک خط لوله جدید از ماه آینده نفت خام را از محل ذخایر نفت آمریکا در کوشینگ اوکلاهاما به بازارهای پالایش نفت انتقال خواهد داد.

به گزارش تسنیم، قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز با 63 سنت افزایش به 111 دلار و 61 سنت رسید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین