کد خبر: ۲۲۲۱۶۶
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۹

بحران بار ديگر دامن‌گير ابومسلم شد

مدير باشگاه ابومسلم خراسان به مسئولان فدراسيون فوتبال مهلت 48 ساعته داده تا تکليف اين باشگاه را مشخص کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: اسماعيل وفايي در خصوص شرايط تيم فوتبال ابومسلم اظهار داشت: طبق نامه سرگشاده‌اي که عصر امروز به فدراسيون فوتبال کشور ارسال و همزمان در سايت رسمي باشگاه نيز منتشر شده، از آنجايي که پس از سپري شدن 40 ماه و هزينه کردن بالغ بر 12 ميليارد تومان، هنوز فدراسيون فوتبال حاضر به رسميت شناختن مالکيت محرز ما بر اين تيم و باشگاه مردمي و پرطرفدار نيست، لذا 48 ساعت به دوستان در فدراسيون مهلت داديم تا تصميم نهايي را در اين خصوص بگيرند که سرانجام ما مالک هستيم يا مدير.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: اگر مالک هستيم که مستندات قانوني ما نيز دال بر اين همين واقعيت است که طي نامه‌اي مکتوب تصريح کنند تا بتوانيم باقي هزينه‌هاي جاري تيم را نيز پرداخت کنيم و اگر همچنان اصرار دارند که ما مدير هستيم و به عبارت بهتر مي‌خواهند که ما همچون سه سال و نيم گذشته مدير هزينه باشيم، به نظر من ديگر کافي است و با اين روش و منش در پيش گرفته شده، ديگر امکان ادامه اين وضعيت ميسر نيست.

مالک باشگاه ابومسلم در مورد وضعيت اين تيم در استان خاطرنشان کرد: من حق مي‌دهم که با شرايط ايجاد شده، در خصوص آينده تيم محبوبشان نگران باشند و برخي از فعالان ورزش فوتبال استان هم چه بسا احساسي برخورد کنند، اما من محکم ايستادم تا سرانجام اگر فدراسيون نشينان وضعيت مالکيت اين تيم را يک‌بار براي هميشه حل نمي‌کنند، دست‌کم تکليف ما خودمان را بدانيم که به اين روند ادامه بدهيم يا قطع همکاري کنيم.

وفايي در مورد هزينه‌هايي که تاکنون انجام داده يادآور شد: عدم ساماندهي بحث مالکيت اين باشگاه پرطرفدار از سوي مديريت ورزش استان طي سه سال و نيم اخير، متأسفانه صدمات زيادي به همه حوزه هاي مديريتي باشگاه از جمله مسائل مالي وارد کرد. ما طي اين مدت طولاني، حتي امکان برخورداري از يک دسته چک به نام باشگاه را نداشتيم و تمام هزينه‌هاي صورت گرفته با چک‌هاي شخصي انجام شده که مشکلات خاص خودش را دارد و يا اينکه نتوانستيم ظرفيت‌هاي اقتصادي باشگاه را در بحث جلب حمايت اسپانسري، فعاليت‌هاي اقتصادي سودآور در حوزه اقتصاد ورزش و خيلي از کارهاي درآمدزا و خودکفا کننده ديگري که از ابتدا در ذهن داشتيم را سامان ببخشيم.

وي افزود: در مورد هزينه امکان دارد که من به خاطر ارادتي که به مردم ورزش دوست بويژه هواداران فهيم و قدرشناس باشگاه دارم، بخشي از هزينه‌هايي که طي اين مدت سه سال و نيم صورت گرفته را ببخشم، اما قدر مسلم بخش ديگر آن را بايد قانوناً به من عودت شود و من حتماً از طريق مراجع قضايي نسبت به استيفاي حقوق مجموعه مديراني که 40 ماه به صورت مستمر زحمت کشيدند، اقدام خواهم کرد.

وفايي در مورد اينکه چه فعاليت‌هاي اقتصادي را نتوانسته انجام دهد، گفت: به اعتقاد راسخ من، هواداران يک باشگاه، اصلي‌ترين سرمايه‌هاي مادي و معنوي آن باشگاه به شمار مي‌روند. از اين فاکتور مهم انساني که بگذريم، مشهد مقدس و استان زرخيز و مستعد خراسان رضوي با 6 هزار واحد صنعتي و ميليون‌ها جوان ورزش دوست و عاشق، سرمايه‌هاي ارزشمندي هستند که در صورت بهره‌برداري، مي‌تواند علاوه بر درآمدزايي و خودکفايي باشگاه، حتي به نهادهاي متولي دولتي در امر خطير توسعه ورزش استان در عرصه ورزش همگاني نيز کمک شايان توجهي بکند.

وي افزود: همچنين اين که قطعه زمين بزرگ و ارزشمندي در يکي از بهترين نقاط شهر متعلق به باشگاه هست و چه بسا از همه مهم‌تر، همانطور که مي‌دانيد، 50 درصد سهام باشگاه متعلق به شرکت پديده شانديز است و بر اساس قرارداد فيمابين، 5 درصد کل پروژه عظيم شهر رويايي پديده شانديز متعلق به باشگاه است که با يک حساب سرانگشتي، رقمي بالغ بر 250 ميليارد تومان خواهد شد.

وي در مورد اينکه اين رقم را هر مديري مي‌تواند به باشگاه پرداخت کند، خاطرنشان کرد: بله، هرکس مالک باشگاه باشد، عملاً اين قابليت را دارد که اين پول به وي البته براي مديريت باشگاه پرداخت شود چراکه اين رقم عملاً متعلق به باشگاه هست. لذا خود بنده در هرجايي که باشم، حاضرم هرگونه همکاري لازم را با مراجع ذي‌صلاح داشته باشم تا هرچه زودتر وضعيت نابسامان مالکيت اين تيم تعيين تکليف شود. از اين رو حاضريم اسناد لازم براي در اختيار داشتن 5 درصد رقم سرمايه‌گذاري شهر رويايي پديده را در اختيار مالک باشگاه قرار دهيم.

وفايي در مورد اينکه وظيفه هواداران در زمان کنوني چيست تصريح کرد: من تمام حرف‌هايي که لازم بوده، در اين نامه سرگشاده خطاب به رئيس فدراسيون فوتبال کشور گفتم و بخشي از آن تشکر و قدرداني از هواداران است و خواسته‌ها را گفتم، اما به طور مشخص و به اصطلاح ابومسلم نادار نيست بلکه الان ناچار است. به تعبير دقيق تر و واقع بينانه‌تر، ابومسلم خراسان اکنون يکي از ثروتمندترين باشگاه‌هاي فرهنگي ورزشي آسيا به شمار مي‌رود و لذا اين مورد يکي از مهم‌ترين مطالباتي است که هواداران دلسوز باشگاه مي‌توانند در کنار هواداري و حمايت‌هاي معنوي‌شان از تيم و باشگاه محبوب‌شان، از مجموعه پديده داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین