کد خبر: ۲۲۲۴۲۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

زهرا نعمتی در فهرست 10 ورزشکار برتر پارالمپیک

زهرا نعمتی، قهرمان تیروکمان جهان در فهرست 10ورزشکار برتر کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) در سال 2013 قرار گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: زهرا نعمتی 28 ساله نخستین بانوی طلایی ایران است که موفق به کسب مدال طلای رشته تیروکمان در بازی های پارالمپیک 2012 لندن شد. وی ماه گذشته و در جریان مسابقات جهانی تیروکمان در تایلند نیز بار دیگر مدال طلا قهرمانی جهان را به گردن آویخت.

نعمتی با 16 مدال پارالمپیک و قهرمانی جهان شامل پنج طلا، چهار نقره و هفت برنز بی تردید یکی از پرافتخارترین ورزشکاران تاریخ ورزش معلولین ایران است که در کنار سایر ورزشکاران نامزد دریافت جایزه بهترین ورزشکار سال 2013 جهان است.

به گزارش ایرنا از کمیته ملی پارالمپیک، فهرست بهترین ورزشکاران، تیم ها و گروه های فنی کشورهای شرکت کننده در مسابقات بین المللی و جهانی سال 2013 که از سوی کمیته بین المللی پارالمپیک منتشر شده است، به شرح زیر است:

** بهترین ورزشکاران زن:

زهرا نعمتی، ایران

یونیدیس کاستیلو ، کوبا

ترزینا گیل هرمینا، برزیل

استر ورگر، هلند

یوچی یی، هنگ کنگ

** بهترین ورزشکاران مرد:

پاتریک اندرسون، کانادا

رایلی بات، استرالیا

دانایل دیاس، برزیل

هنری پوپو، آلمان

دیوید ویر، انگلستان

** بهترین ورزشکاران زن در نخستین حضور جهانی:

یوحنا بنسون، نامیبیا

میشل جرج، بلژیک

مارلو دان رایجن، هلند

** بهترین ورزشکاران مرد در نخستین حضور جهانی:

ریموند مارتین، امریکا

جانی پی کوک، انگلستان

آلکس زانارودی، ایتالیا

** بهترین تیم ها:

راگبی با ویلچر استرالیا

فوتبال 5 نفره برزیل

بسکتبال با ویلچر مردان کانادا

** بهترین گروه فنی:

برزیل

آلمان

کانادا

زهرا نعمتی: پیش‌بینی می‌کردم جزو بهترین‌ها باشم


زهرا نعمتی پس از قرار گرفتن در لیست 10 ورزشکار برتر پارالمپیکی گفت: پیش‌بینی می‌کردم که به عنوان نماینده ایران در مجمع برترین‌های دنیا قرار بگیرم.

دارنده مدال طلای بازی‌های پارالمپیک لندن در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: من می‌دانستم که جزو کاندیداهای نهایی بهترین ورزشکار زن پارالمپیک بودم که در مرحله نهایی، ورزشکاری از آفریقا انتخاب شد. من در جریان بحث انتخاب 10 ورزشکار برتر پارالمپیک نبودم و برای اولین بار از شما شنیدم که ورزشکار منتخب شدم.

وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که یک زن ایرانی با حجاب اسلامی موفق شده در میان ورزشکاران پارالمپیکی برتر دنیا قرار بگیرد. زنان ایران شایستگی کسب هر افتخاری را دارند و می‌توانند جزو بهترین‌های دنیا باشند. امیدوارم در سال‌های آتی تعداد بیشتری از ورزشکاران ایران در لیست برترین‌های جهان قرار بگیرند.

دارنده چندین نشان طلای جهان و آسیا در تیروکمان معلولان در پاسخ به این پرسش که آیا پیش‌بینی می‌کردید جزو برترین‌های جهان باشید، تصریح کرد: بله. وقتی از سوی اسپورت اکورد بهترین ورزشکار جهان در میان ورزشکاران معلول و سالم شدم و بعد از آن هم در کنفدراسیون پاراآسیا هم منتخب شدم، پیش‌بینی قرار گرفتن در میان برترین‌های جهان را داشتم. بسیار از این انتخاب خوشحالم و معتقدم که این انتخاب، متعلق به من نیست و به همه زنان ورزشکار ایران مربوط است.

نعمتی با بیان اینکه من و ورزشکاران نیاز به انگیزه داریم، خاطرنشان کرد: باید اسپانسرهای وارد ورزش زنان شوند و سرمایه‌گذاری در ورزش زنان باید مثل ورزش مردان باشد. در بخش بانوان امکانات کم است و با این حال بانوان بهترین نتایج را می‌گیرند. به نظر من، برای دستیابی به این مهم باید همه دست به دست یکدیگر دهیم و از قهرمانان حفاظت کنیم تا روز به روز وضعیت بهتری پیدا کنند. البته من، حرکت رو به جلو آن هم با تمام قدرت را وظیفه خودم می‌دانم؛ چرا که در قبال پرچم کشورم احساس دین می‌کنم.

وی افزود: بابت این انتخاب خدا را شکر می‌کنم. قطعا بدون حمایت مسئولان فدراسیون جانبازان و کمیته پارالمپیک این اتفاق رخ نمی‌داد. شاید علت این انتخاب این بوده که من به عنوان اولین بانوی محجبه در اولین حضورم در پارالمپیک هم رکورد زدم و هم طلا گرفتم. خوشبختانه، حمایت مسئولان از پارالمپیک‌ها بی‌نظیر بوده است. شاید هیچ فدراسیونی این طور دلسوزانه از ورزشکار حمایت نکند. البته، در رشد یک ورزشکار تنها فدراسیون دخیل نیست. حمایت وزارت ورزش و وجود اسپانسر باعث می‌شود که انگیزه ورزشکاران بالا برود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین