کد خبر: ۲۲۲۴۶۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶

اولین عامل مرگ و میر ایرانیان چیست؟

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت:متاسفانه در کشور ما حوادث رانندگی و ترافیکی نخستین عامل مرگ و میر گزارش شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر محمد تقی طالبیان افزود:به همین دلیل اهمیت امداد رسانی به آسیب دیدگان حوادث رانندگی و ترافیکی یکی از اولویت های امدادگران اورژانس در ارائه خدمات پایه و اولیه فوریت های پزشکی به شمار می آید.

وی گفت: میزان پوشش دهی خدمات اورژانس در حوادث رانندگی و ترافیکی یکی از شاخص های ارزشمند، جهت ارزیابی نحوه عملکرد اورژانس 115 در خدمات رسانی به آسیب دیدگان اینگونه حوادث می باشد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط میزان پوشش دهی خدمات فوریت های پزشکی به مصدومان حوادث رانندگی و ترافیکی 57 درصد است که درصد پوشش خدمات اورژانس در راه های اصلی 84 درصد، راه های فرعی 20درصد، آزادراه ها 100 درصد و بزرگراه ها 90 درصد تخمین زده می شود.

وی توضیح داد: خدمات رسانی به آسیب دیدگان حوادث رانندگی و ترافیکی در سال جاری با حضور حداقل سه هزار و 40دستگاه آمبولانس زمینی،56 دستگاه اتوبوس آمبولانس،5 فروند بالگردامداد هوایی و 3 شناور دریایی منجر به انجام 568 هزار و 767 ماموریت امدادرسانی به آسیب دیدگان اینگونه حوادث شده است.

طالبیان اضافه کرد: با توجه به اعتبارات سال 92، برای حفظ شرایط موجود در سراسر کشور 150 میلیارد تومان کمبود اعتبار داریم که در صورت تامین نشدن اعتبارات پایگاه های اورژانس 115 تعطیل خواهند شد.

این مقام مسئول در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور خاطرنشان کرد: در طرح توسعه فراگیر چهارم، 98 درصد توقعات اجرایی شده و هم اکنون اورژانس کشور 180 پایگاه از برنامه مزبور عقب می باشد.

وی گفت: اما در طرح توسعه فراگیر پنجم که یک سال از آغاز آن می گذرد، تاسیس و راه اندازی 700 پایگاه اورژانس و تقویت ناوگان امداد هوایی و آمبولانسی و جذب نیروی انسانی پیش بینی شده که متاسفانه در این حوزه هنوز به صورت رسمی وارد نشده ایم.

طالبیان افزود:جهت جبران عقب افتادگی های برنامه های چهارم و پنجم باید در تخصیص اعتبارات حوزه سلامت و اورژانس پیش بیمارستانی تجدید نظر شود.

رییس اورژانس کشور گفت: با توجه به وسعت کشورمان به تجهیز و راه اندازی 44 پایگاه امداد هوایی برای پوشش 80 درصد از جاده های فرعی و روستایی نیاز است که دراین راستا برای تامین اعتبار نیازمند همکاری مجلس هستیم.

وی افزود:در 100 روز گذشته 18 هزار امدادگر اورژانس 115 جهت خدمت رسانی به هم میهنان در 810 پایگاه شهری و هزار 274 پایگاه جاده ای مستقر شدند تا در زمان وقوع حوادث، به مصدومین امداد رسانی کرده و در صورت نیاز آن ها را جهت دریافت خدمات پزشکی تخصصی به نزدیکترین بیمارستان ها و مراکز درمانی منتقل کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین