کد خبر: ۲۲۲۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱

هدیه سفارت آلمان به آستان قدس رضوی

سفارت جمهوری فدرال آلمان 400 قطعه تمبر فرهنگی به آستان قدس رضوی اهدا کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امروز گفت : این تعداد تمبر جذاب در چهارآلبوم به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه آستان قدس رضوی اهدا شد .

محمدحسین یزدی‌ نژاد افزود : عناوین و موضوع تمبرهای اهدایی شامل ورزش‌های مختلفی مـانـنـد فوتبال ، هندبال ، قایق‌رانی ، پرش از مانع ، شنا و دو ، حفظ و نگهداری از بناهای تاریـخی ، صنــعت خودروسازی در آلمان، صنایع هوا و فضا، هنرمندان و شخصیت‌های فرهنگی آلمان، کودک و نامه‌نگاری، پیشاهنگی، سینما، فانوس‌های دریایی، پل‌ها، تولد حضرت عیسی مسیح (جشن کریسمس)، بانک مرکزی آلمان و حیات وحش است.

او گفت : در این مجموعه غنی تمبرهای خرس قطبی، گل رز ، پرندگان ، نقاشی کودکان، دایناسورها، قصه‌های کودکان،کشتی‌های بادبانی، حفظ و نگهداری آثار هنری، صنایع هوایی آلمان نیز وجود دارد .

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت : کشور آلمان یکی از کشورهای بسیار پیشرفته جهان در صنعت چاپ تمبر است که به علت ترکیب‌بندی رنگ‌ها، چاپ برجسته و تمبرهای هولوگرام، مقام خوبی در بین مجموعه‌داران تمبر در جهان دارد.

ایزدی‌نژاد افزود: ارادتمندان و عاشقان آستان ملکوتی حضرت رضا (ع)از آغاز امسال تاکنون بیش از هفتاد هزار قطعه تمبر و اقلام پستی ارزشمند مربوط به تاریخ پستی ایران و کشورهای جهان به گنجینه تمبر موزه آستان قدس رضوی اهدا کرده اند .

گنجینه تمبر و اسکناس موزه آستان قدس رضوی در سال 1369به عنوان دومین گنجینه تخصصی در مجموعه موزه‌های آستان قدس رضوی، آغاز به فعالیت کرده و با افزوده شدن سکه‌ها در اوایل سال 1388با نام گنجینه تمبر، اسکناس و سکه به کار خود ادامه داده است.

این گنجینه هم‌اکنون با در اختیار داشتن مجموعه‌های بزرگ و قـابـل تـوجه از تمبرها، اقلام پستی، اسکناس‌ها و سکه‌های تاریخی و معاصر، از گنجینه‌های شناخته‌ شده در کشور و منطقه خاورمیانه است که سالانه پذیرای صدها هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهررضوی و گردشگران و مجموعه‌داران تمبر، اسکناس و سکه از ایران و دیگر کشورها است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین