کد خبر: ۲۲۲۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۴ - ۱۶:۲۶

ساختن مسجد کنار بنای تئاترشهر اقدام درستی نیست

آفتاب‌‌نیوز : مسوول ثبت، مرمت و احیای آثار تاریخی استان تهران در  ضمن بیان مطلب فوق افزود: ساختمان تئاترشهر که هم اکنون دارای شماره و ثبت رسمی در فهرست آثار تاریخی کشور است، باید تعیین حریم شود و با مشخص شدن درجه حریم حفاظت آن به محوطه بیرونی و داخلی و اطراف آن مجوزساخت داد.

وی خاطر نشان کرد : اگر حریم حفاظتی آن درجه یک محسوب شود، اصلا مجوز ساخت و سازی داده نخواهد شد و اگر حریم حفاظتی آن درجه دو باشد میراث فرهنگی تنها مجوز ساخت و ساز جهت طراحی شهر و مرمت بنا را خواهد داد.

افروند ، ضمن بیان این مطلب که با تعریف حریم تئاترشهر به سرعت جهت تعیین حریم آن اقدام خواهیم کرد تصریح کرد: ساختمان تاریخی که در فهرست میراث فرهنگی ثبت می شود دیگر شأن ملی پیدا می کند وعلاوه بر ما، مدیرمجموعه، ارگانها و سازمانهای دولتی، مردم و تمام رهگذرانی که از مقابل آن بنا رد می شوند در برابر حفاظت از آن مسوول هستند و باید به شأن آن احترام بگذارند.

مسوول ثبت، مرمت و احیای آثار تاریخی استان تهران گفت : ساخت مسجد در کنار یک مجموعه پرمصرفی مانند تئاتر شهر کار نادرستی است و این امر نیازمند درک مدیران امر است .

وی افزود: طبق ماده 156 قانون سوم توسعه، یک دسته از وظایف زیباسازی شهری به عهده شهرداری گذاشته شده است، طبیعی است که همه ما در برابر ساختمانی ملی که با هزینه بسیار هنگفت ساخته شود مسوول هستیم و باید با احتیاط با آن برخورد کنیم.

افروند ضمن اظهار امیدواری از این که رئیس کنونی سازمان میراث فرهنگی، یکی از مدیران قبلی شهرداری است، در پاسخ به این که آیا این موضوع می تواند به حل مشکل مسوولان تئاترشهر با شهرداری جهت ساخت و سازهای اطراف این بنا کمک کند، متذکر شد: من مطمئن هستم آقای مشایی ( رئیس کنونی سازمان میراث فرهنگی ) با استفاده از زبان مشترکی که با همکاران فبلی خود در شهرداری داشته اند با آنها صحبت می کنند و در این زمینه فکری می نمایند.

مسوول ثبت، مرمت و احیای آثار تاریخی استان تهران افزود: بیشتر مشکل میراث فرهنگی همیشه با شورای شهرها و شهر داریها بوده، اما امیدوارم امروز با حضور مسوولان شهرداری در میراث فرهنگی این مشکلات حل شود.

وی در مورد زمان نصب لوح سنگی میراث فرهنگی مقابل مجموعه تئاترشهر نیز گفت: نصب لوح این گونه بنا ها در اولویت کاری ما قرار دارد و خوشبختانه اکنون مشکل تأمین اعتبار نداریم، بنابراین بزودی این لوح سنگی که روی آن شماره ثبت بنا و تاریخ ثبت حک شده است، مقابل ساختمان تئاتر شهر نصب می شود و در معرض دید مردم قرار می گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین