کد خبر: ۲۲۲۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

ماجرای چک تامین اجتماعی به زنجانی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره اقدامات صورت گرفته پس از تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در این تحقیق و تفحص موضوع چک 3.5 میلیارد یورویی تامین به بابک زنجانی نیز مطرح شده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش فارس، سید تقی نوربخش در نشست خبری که درباره گزارش یکصد روزه فعالیت سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، اظهارداشت: در سازمان تامین اجتماعی پاسخگو بودن و شفافیت باید در اولویت مدیران باشد و جلسات پاسخ به سئوالات خبرنگاران باید به صورت متعدد برگزار شود.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی 8 میلیون و 600 هزار نفر بیمه شده اجباری، 4 میلیون نفر بیمه شده مشاغل آزاد و افتخاری دارد که مجموعاً 12 میلیون و 600 هزار نفر تحت پوشش این سازمان هستند که با جمع خانواده‌های آنها حدود 34 میلیون نفر تحت پوشش بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: خدماتی که سازمان ارائه می‌دهد از قبل از تولد تا فوت و بعد از آن را با 14 مزیت تحت پوشش قرار داده است تا بیمه شدگان بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی موظف است برای اقشار کم درآمد و نیمی از جمعیت که تحت پوشش این سازمان قرار دارد برنامه‌ریزی کند.

نوربخش خدمت 60 ساله سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: قانون این سازمان مربوط به سال 1354 است و هرچه از عمر آن می‌گذرد به تعداد مستمری‌ بگیران این سازمان افزوده می‌شود و در حال حاضر با توجه به افزایش سن جمعیت به نقطه سر به سری نسبت به مستمری بگیران و بیمه پردازان رسیده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر امید به زندگی 72 سال است و وقتی که امید افزایش پیدا می‌کند سن بازنشستگی نیز باید به طبع آن افزایش یابد ولی در کشور ما به دلایل مختلف سن بازنشستگی رو به کاهش است.

در ادامه این مراسم نوربخش به موضوع تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: موضوع تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی مربوط به مدیریت‌های سابق و دولت‌های قبلی بوده است که براساس قانون اساسی و وظیفه نظارتی که مسئولین بر دستگاه‌ها دارد این مهم اتفاق افتاد و مدیریت فعلی سازمان نیز تمام همکاری را در جهت نتیجه بهتر این تحقیق و تفحص انجام داد.

نوربخش بیان داشت: با توجه به اینکه مهلت تحقیق و تفحص در سازمان تامین اجتماعی 6 ماه است، با همکاری مدیران این مهلت در 4 ماه به اتمام رسید و نتیجه آن به سمع و نظر آحاد کشور منعکس شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید برنامه 100 روزه‌ای را اعلام کردند که موظف به انجام این برنامه‌ها در سازمان تامین اجتماعی با آنکه حواشی بسیاری داشته‌ایم، عمل کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته پس از تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اظهارداشت: در این تحقیق و تفحص موضوع چک 3.5 میلیارد یورویی تامین به بابک زنجانی نیز مطرح شده است.

وی ادامه داد: چک‌های تضمینی سازمان در قبال مواردی بوده است که بلاک شده‌اند. بنده روزهای اولی که مسئولیت مدیرت سازمان تامین اجتماعی انتخاب شدم کمیته‌ای در این خصوص تشکیل داده شد و مکاتباتی نیز با مسئولان این سازمان در این باره داشتیم و این موضوع در سازمان تامین اجتماعی مراحل نهایی را طی می‌کند.

نوربخش در پاسخ به سئوالی مبنی بر اظهارنظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر اینکه هیئت مدیره و مدیران سازمان در قبال تعهداتی که به این افراد عنوان می‌کردند مقاومت‌هایی داشتند، گفت: هنوز اظهار نظر قطعی را در این باره مطالعه نکرده‌ام ولی مطمئناً مکانیز پرداخت به مدیران و هیئت‌امناء سازمان تامین اجتماعی مصوبه جدیدی را نیاز دارد که در این باره مکاتباتی در دو ماه پیش انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی 240 بنگاه اقتصادی را در زیر مجموعه خود دارد اظهارداشت: باید مکانیزم حقوق، دستمزد و پاداش به مدیران این بنگاه اقتصادی مشخص شود. باید حق‌الزحمه آنها متناسب با آنچه که عرف است پرداخت شود.

نوربخش در ادامه درباره پاداش‌هایی که به صورت غیر عرف به مدیران و بعضی از سازمانهای حمایتی داده می‌شده بیان داشت: باید بودجه شمول و غیرشمول سازمان تامین اجتماعی مشخص شود و یک ریال از این بودجه به نظر بنده نباید به نهادهای حمایتی داده شود چرا که در کشور سازمانها و دستگاه‌های مختلفی هستند که در این باره فعالیت می‌کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: در صورتی که بیمه شده سازمان نتواند از هزینه‌های سنگین درمانی خود برآید، سازمان از بودجه غیر شمول براساس وظایفی که دارد کمک‌هایی به وی خواهد کرد.

نوربخش خاطر نشان کرد: افرادی که از بودجه غیر شمول سازمان تامین اجتماعی بصورت غیر ضابطه‌مند سوء استفاده کرده‌اند باید براساس قانون و مقررات با آنها برخورد شود و تحقیق و تفحص صورت گرفته برخی از موارد را در این باره روشن کرده است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا با تحقیق و تفحص صورت گرفته از سازمان تامین اجتماعی، مزایایی که به کارمندان و مدیران پرداخت می‌کرد از جمله بهره‌وری، کارانه، اضافه‌کاری و حتی تسهیلاتی که برای خرید خودرو و مسکن از حداقل 12 میلیون تا 35 میلیون پرداخت می‌شد حذف می‌شود، گفت: سازمان تامین اجتماعی، پرسنل و نیروهایی دارد که برای افزایش بهره‌وری تلاش می‌کنند و باید مانند هر سازمان دیگری مزایای انگیزشی برای آنها دیده شود و این مزایا ادامه پیدا می‌کند و این مزایا و تسهیلات غیر معمول نیست و از 30 سال پیش تاکنون به پرسنل پرداخت می‌شدند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه مزایای انگیزشی، غیر متعارف نیست، گفت: مزایای غیر متعارف و خارج از حدود پرسنل است که در تحقیق و تفحص صورت گرفته از سازمان مشخص و قوه قضاییه موارد آن را پیگیری می‌کند.

نوربخش خاطرنشان کرد: نظام پرداخت مزایای انگیزشی نیز در سازمان تامین اجتماعی با توجه به مقتضیات و شرایط سازمان احتمال دارد که تغییر کند و در یک سیستم مدیریتی باید مزایای انگیزشی بازنگری شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا 500 نفری که در گذشته در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی شرکت کرده‌اند، استخدام آنها ملغی می‌شود گفت: براساس مصوبه هیئت امنای وقت سازمان تامین اجتماعی مصوبه‌ای مبنی بر استخدام 500 نفر در سازمان تامین اجتماعی مطرح شد که از این افراد در غالب قوانین امتحان گرفته شد و گزینش آنها به شکل قانونی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این افراد در سازمان تامین اجتماعی مشغول به کار بوده‌اند که باید تبدیل وضعیت می‌شدند، گفت: تعدادی از استخدامی‌ها افرادی هستند که در سازمان مشغول به کار بودند و با این آزمون تبدیل وضعیت شده‌اند.

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، هیئت مدیره استخدام 500 نفر در سازمان تامین اجتماعی لغو نکرده است و بنده نیز از سهم 5 درصدی خود برای استخدام استفاده نخواهم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین