کد خبر: ۲۲۲۶۲۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۰

صنعت نوپای اسقاط و بازیافت خودرو در مرز ورشکستگی

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تعاونی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده کشور اعلام کرد : بحران مراکز اسقاط ، بحران ورشکستگی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: مسعود رهبر در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با اشاره به اینکه اسقاط خودرو در سال جاری حدود 17% سال گذشته می‌باشد، در سال جاری  افزود: آمار اسقاط خودرو در سال 90 معادل 227 هزار دستگاه، در سال 91 معادل 155 هزار دستگاه و متاسفانه از ابتدای سال 92 تاکنون تعداد این خودروها نیز حدود  25 هزار دستگاه بوده  است.

وی در ادامه ضمن اشاره به عدم همکاری ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با کلیه صنوف مرتبط با اسقاط خودروی فرسوده اظهار داشت: متاسفانه ستاد سوخت در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل، فاقد هرگونه سیاست گذاری و برنامه مناسب می‌باشد به همین دلیل ثبت نامهای کنونی خودروهای فرسوده نیز روندی نا بسامان دارد. 

وی در ادامه گفت: طی 9 ماه اخیر ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت هیچگونه تعاملی با مراکز اسقاط و تشکل های مربوطه برقرار نکرده است و دیدار با ریاست ستاد یک رویا برای ارکان صنف میباشد. 

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تعاونی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده کشور در ادامه ضمن بیان اینکه با توجه به تغییر دولت، هیچگونه تغییری در شرایط مراکز اسقاط صورت نپذیرفته است عنوان کرد: علی رغم درخواست ها و نامه نگاری های مکرر به منظور رسیدگی به  شرایط بحرانی مراکز اسقاط خودرو متاسفانه  تا کنون هیچ اقدامی در جهت بهبود این شرایط صورت نگرفته است.

به گفته وی انتظار می رود دولت یازدهم در خصوص انتصاب مدیران ستاد حمل و نقل سوخت از نظرات مدیران صنوف اسقاط خودرو نیز استفاده نماید و یا طی جلساتی مشکلات ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت و صنوف اسقاط خودرو را بررسی نماید.

مسعود رهبر اظهار داشت: تصمیم گیریهای لحظه‌ای مدیران ستاد سوخت در خصوص هزینه‌های سربار و نقطه سربه‌سر مراکز اسقاط غیر کارشناسی بوده و مستلزم بررسی‌های بیشتر و حرفه‌ای می‌باشد. لذا چنین تصمیماتی وضعیت مراکز اسقاط را بحرانی تر می کند و آنها را به ورطه زیان دهی و ورشکستگی پیش می برد.

وی افزود : در طرح جدید پرداخت مبلغ 300 هزار تومان از سوی مراکز اسقاط به مالکان خودروهای فرسوده منجر به ورود دلالان به این عرصه شده است که این مبلغ عموماً به مالک خودرو با وجود واسطه‌ها نمی‌رسد. در راستای ساماندهی به این امر شرکت تعاونی طرح حذف رابطه‌ها را به روش ثبت نام از طریق سامانه پیامک ، سامانه هوشمند و ثبت نام مستقیم خودروهای فرسوده در سیستم تعاونی ایجاد کرده است که متاسفانه هیچگونه توجهی از سوی ستاد سوخت به این امر صورت نگرفت.

مسعود رهبر در انتها اعلام و تصریح نمود انجمن صنفی و تعاونی مراکز اسقاط و تشکلهای دیگر صنف با هماهنگی کلیه مراکز اسقاط این آمادگی را دارند که در تمام سطوح به کمک این فرآیند آمده تا دولت بتواند به اهداف عالیه خود در رابطه با صرفه-جوئی سوخت، آلودگی هوا و زیبا سازی شهر و... کمک نماید. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین