کد خبر: ۲۲۲۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۸۴ - ۱۸:۵۰

توپولف‌هاي اجاره‌اي روسيه درراهند

آفتاب‌‌نیوز : حسامي خاطرنشان كرد: به دليل كمبود ناوگان هوايي، هما مجبور است همه هواپيماهاي خود را در خط پرواز قرار دهد و هواپيمايي را به صورت آماده جهت جلوگيري از تاخير‌ها نگهداري نمي‌كند.

وي به انتقال حجاج اشاره كرد و افزود: علي‌رغم همه كاستي‌ها و وجود شرايط تحريم در سالجاري هما كمترين تاخير پروازها را جهت انتقال حجاج در بين شركتهاي هواپيمايي داخلي و خارجي داشت.
وي تصريح كرد: در ماه گذشته متوسط تاخير‌هاي هما به 12دقيقه رسيده است كه حكايت از 30 درصد كاهش تاخير‌ها دارد.

مديرعامل هما گفت: روسيه يكي از گزينه‌هاي مناسب جهت تامين هواپيما براي كشور است و مقرر شده هم براي خريد و هم براي اجاره هواپيماهاي روسي اقدام شود.
وي در خصوص افزايش قيمت بليت هواپيما يادآور شد: 70 درصد ناوگان هما كه به عمليات داخلي اشتغال دارد نه تنها درآمد ندارد بلكه ضرر هم مي‌دهد.

وي در عين حال تاكيد كرد: تا اين لحظه هيچ برنامه‌اي براي افزايش قيمت بليت به هما ابلاغ نشده است.
وي از حضور فعال هما در مقابله با تحريمها خبر داد و اضافه كرد: با توجه به قوانين ياتا مواردي كه به ايمني هوايي و پرواز هواييما مربوط مي‌شود را نمي‌توان تحريم نمود.

وي خريد هواپيماهاي توپولف 100 _ 204 TU را مقرون به صرفه دانست و افزود: موتور اين هواپيما (PS 90 A) را نسبت به موتور رويزرويس برتري دارد و از قدرت بيشتري نيز برخوردار است ضمن آن كه 3درصد سوخت كمتري مصرف مي‌كند.

حسامي تصريح كرد:قرار است هواپيماهاي روسي با استفاده از فاينانس دولت روسيه خريداري شود.
وي عمر ناوگان هوايي هما را 20 سال ذكر كرد و اضافه كرد: در پايان برنامه چهارم عمر ناوگان هما به 15 سال مي‌رسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین