کد خبر: ۲۲۲۷۶۵
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶

کفاشیان: مربیان باشگاه ها یکدیگر را قبول ندارند

رییس فدراسیون فوتبال گفت: متاسفانه اکثر مربیان در باشگاه ها یکدیگر را قبول ندارند و این در حالی است که 80 تا 90 درصد فعالیت های فوتبالی در باشگاه ها صورت می گیرد و فقط 10 تا 20 درصد در تیم های ملی انجام می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا از فدراسیون فوتبال، علی کفاشیان در آیین افتتاحیه دوره مربیگری درجه ˈآˈ اظهار داشت: نکته مهم این کلاس ها علاوه بر دانش افزایی مربیان، باعث پیشرفت فوتبال ایران است. البته جنبه های دیگری هم در برگزاری این کلاس ها وجود دارد و آن بالا رفتن ارتباط بین باشگاه ها و تیم های ملی است. 

وی افزود: در بحث آموزش به طور حتم، کمی و کاستی هایی در همه رده های سنی مربیگری وجود دارد. باید ارتباطات بین مربیان باشگاهی و ملی و هم ارتباطات بین خود باشگاه ها به خوبی برقرار شود و فقط این نباشد که مربیان مدرک بگیرند. بلکه برای ارتقا فوتبال باید همه به صورت زنجیره ای به هم وصل شوند که هدف آن قدرتمند تر شدن تیم های ملی در همه رده های سنی است.

وی ادامه داد: در هر حال باید ارتباطات بیشتر شود تا بازدهی تیم ها بالا برود. اکنون که تیم های ملی و فوتبال کشور وضعیت خوبی دارند، باید مربیان سعی کنند به روز باشند و در مسایل آموزشی با خارج از کشور ارتباطات مناسبی برقرار کرده و وضعیت تیم های پیشرفته و توسعه یافته فوتبال را به خوبی آنالیز کنند. 

رییس فدراسیون فوتبال با اشاره به برگزاری سالیانه کلاس های آموزشی مربیان توسط کمیته آموزش گفت: فدراسیون فوتبال برای توسعه و رشد فوتبال نگاه به امر آموزش دارد و برگزاری کلاس ها حاصل ارتباط خوب بین فدراسیون فوتبال و مربیان است که نتیجه آن در لیگ های مختلف، رده های سنی و تیم های ملی دیده می شود.

کفاشیان افزود: در این راه باید کمیته فنی و توسعه با همکاری کمیته آموزش، سیاستگذاری های لازم را انجام دهد و سرمربیان واجد شرایط تربیت کند. 

وی ادامه داد: اگر باشگاه ها و تیم های ملی به رقابت های آسیایی و جهانی دعوت می شوند، باید به خوبی ارتباطات بین المللی برقرار شود چرا که به نظر من یکی از مشکلات اصلی، نداشتن چنین ارتباطاتی است. به طور حتم اگر این ارتباطات وجود داشته باشد، فوتبال کشور در همه رده ها پیشرفت می کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین