کد خبر: ۲۲۲۷۹۹
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۸

نخست وزیر ایتالیا موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نمایندگان شد

مجلس نمایندگان ایتالیا دقایقی پیش به ˈانریکو لتاˈ نخست وزیر این کشور رای اعتماد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا به نقل از  آنسا، مجلس نمایندگان ایتالیا با 379 رای موافق، 212 رای مخالف و دو رای ممتنع، به نخست وزیر این کشور رای اعتماد داد. 

لتا در سخنرانی صبح امروز خود در مجلس نمایندگان برای کسب رای اعتماد گفت: من برای آغازی جدید و با اهداف قابل اجرا در مدت زمان معلوم، از شما رای اعتماد می خواهم و نمی گذارم که کشور در لحظه ای که توان برخاستن دارد، دچار هرج و مرج شود. 

وی همچنین به اهمیت اتحادیه اروپا اشاره کرد و افزود: ایتالیا بدون اتحادیه اروپا به قرون وسطی باز می گردد. 

لتا اظهار داشت که در ماه های آتی اصلاحات مختلفی به اجرا گذاشته می شوند و مالیات ها نیز به همراه بیکاری و کسر بودجه کاهش خواهند یافت. 

نخست وزیر ایتالیا پس از کسب رای اعتماد از مجلس نمایندگان، به مجلس سنا رفت تا از این مجلس نیز درخواست رای اعتماد کند.

دولت ایتالیا پس از کسب رای اعتماد پارلمان، دیگر یک دولت ائتلافی متشکل از احزاب بزرگ محسوب نمی شود بلکه تبدیل به تجربه ای بر پایه اتحاد میان نیروهای مختلف سیاسی شده که پس از حل برخی مسایل اجتناب ناپذیر برای کشور در انتخابات اینده تبدیل به رقیب یکدیگر خواهند شد. 

مجلس سنای ایتالیا در اوایل آذرماه جاری در پی محکومیت نهایی سیلویو برلوسکونی در دیوان عالی قضایی به جرم تخلف مالیاتی، صلاحیت وی را برای عضویت در این مجلس سلب کرد و با این تصمیم برلوسکونی پس از 19سال فعالیت پارلمانی در پی محاکمه مربوط به شرکت رسانه ای مدیاست و کلاهبرداری مالیاتی از مجلس سنا اخراج شد.

شکست ائتلاف دولت ایتالیا در پی خروج برلوسکونی و انحلال حزب ملت آزادی باعث شد تا دولت ائتلافی انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا در آستانه سقوط قرار گیرد و وی نیز برای ادامه حیات دولتش مجبور به درخواست رای اعتمادی جدید از پارلمان شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین