کد خبر: ۲۲۲۸۳۱
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۵

آمریکا اوکراین را به تحریم تهدید کرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که تمامی گزینه‌ها از جمله اعمال تحریم علیه اوکراین را بررسی می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اظهارات از سوی وزارت خارجه آمریکا در حالی مطرح می‌شود که پلیس اوکراین روز چهارشنبه پس از هفته‌ها اعتراض علیه ویکتور یانوکوویچ، رئیس‌جمهوری این کشور علیه معترضان وارد عمل شد.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد: به عقیده ما تمامی گزینه‌های سیاسی از جمله تحریم‌ها روی میز است. اما این مساله هنوز در حال بررسی است.

وی از اظهار نظر در مورد نوع تحریم‌های احتمالی علیه اوکراین خودداری کرد، اما گفت: ما گزینه‌های سیاسی را در نظر می‌گیریم. هنوز تصمیمی گرفته نشده است. اعمال تحریم هم در نظر گرفته می‌شود اما من قصد ندارم جزئیات بیشتری را مطرح کنم.

آمریکا از مقامات اوکراینی به علت مداخله پلیس در تظاهرات عیه یانوکوویچ به علت رد معاهده تجاری با اتحادیه اروپا انتقاد کرده است. همزمان روسیه به اوکراین فشار می آورد که امضای این قرارداد باعث می شود کالاهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بازارهای روسیه را قبضه کند. روسیه، اوکراین و برخی دیگر از جمهوری‌های اتحاد جماهیر شوروی به لحاظ اقتصادی به هم نزدیک هستند. با این حال، نخست وزیر اوکراین گفته در صورتی که ۲۸ میلیارد دلار از اتحادیه اروپا کمک بگیرد، حاضر به امضای قرارداد می شوند.

تظاهرات هفته‌های اخیر در مرکز پایتخت، این کشور ۴۶ میلیونی را فلج کرده است.

روز چهارشنبه، کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و ویکتوریا نولاند از مشاوران وزیر خارجه آمریکا به کی‌یف، پایتخت اوکراین رفتند و علاوه بر گفتگو با اعضای دولت با معترضان نیز گفتگو کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین