کد خبر: ۲۲۲۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴

کنگره، تحریم های جدید ایران را معرفی می کند

مقامات ارشد سنای آمریکا اعلام کردند سناتورها تا پایان هفته کنونی قانونی را ارائه خواهندکرد که موضوع آن اعمال تحریمهای جدید علیه ایران خواهد بود. وزیر امور خارجه ایران اعلام کرده است تصویب قانون جدید تحریمها علیه ایران باعث مرگ توافق ژنو خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از رویترز «رابرت منندز» رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا و «مارک کرک»‌ سناتور جمهوریخواه در حال تکمیل قانونی هستند که باقیمانده صادرات نفت و تبادلات ارزی ایران را هدف قرار خواهد داد و توانایی رئیس جمهور آمریکا را مبنی بر لغو تحریمها محدود خواهد کرد. با این وجود، این اقدام تنها زمانی باعث اعمال تحریمهای جدید خواهد شد که موافقتنامه موقت طی مدت شش ماه به هیچ نتیجه ای منتهی نشود. حامیان افزایش تحریم ایران اعلام کردند این موضوع با درخواست دولت مبنی بر ایجاد فضای مناسب برای مذاکرات جهت پیگیری یک راه حل دیپلماتیک جامع برای حل بحران هسته ای ایران همخوانی خواهد داشت. 

این در حالی است که تبدیل این پیشنهاد به قانون، راه دشواری را پیش رو خواهد داشت .«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه و از حامیان طرح منندز-کرک گفت لایحه افزایش تحریمها باید به پیش برده شود.

گراهام در این باره گفت وی پیش بینی می کد رای گیری در خصوص این طرح در ماه ژانویه انجام شود. وی تاکید کرد این طرح نه تنها حمایت کافی را برای تصویب جلب خواهد کرد، بلکه نظر مثبت اکثریت دو سوم را جلب خواهد کرد و احتمال وتو را از بین خواهد برد. این در حالی است که برخی دیگر از سناتورها در این خصوص ابراز تردید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین