کد خبر: ۲۲۲۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸

متنی که عارف در دفتر یادبود نلسون ماندلا نوشت: زندگی ماندلا تلاقی اخلاق و سیاست بود

رئیس بنیاد «امید ایرانیان» با امضای دفتر یادبود نلسون ماندلا، او را شیرمردی توصیف کرد که قدرت و سیاست را ابزار می‌دانست نه هدف.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: متنی که عارف در دفتر یادبود نلسون ماندلا نوشت: زندگی ماندلا تلاقی اخلاق و سیاست بود



به گزارش امید، دکترمحمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان بعدازظهر امروز- پنجشنبه-با حضور در سفارت آفریقای جنوبی در تهران دفتر یادبود نلسون ماندلا رهبر فقید مبارزه با نژادپرستی را امضا کرد.

در متن یادبودی که عارف نوشت آمده است:
«برای ادای احترام به یکی ازبزرگترین و اخلاق مدارترین سیاستمداران تاریخ که به حق می توان او را از مواریث معنوی بشر معاصر دانست در سفارت آفریقای جنوبی در تهران حاضر شدم .

مرحوم ماندلا درسهای بزرگی برای بشریت به جا گذاشت اگرچه امروز از میان ما رفته است اما گرمی وجودش همچنان با هر انسانی عجین است.او چون کینه‌ای در دل نداشت و بشردوست بود مردی جاودانه شد و این همان رمزی است که به ماندگاری و محبوبیت بزرگان تاریخ می انجامد.27 سال زندان به جناب ماندلا این قدرت را داد تا بگوید "بگذارید یکدیگر را ببخشیم". زندگی طولانی او، تلاقی اخلاق و سیاست و جوانمردی بود. او در عمل نشان داد كه همواره هستند شیرمردانی كه قدرت و سیاست را ابزار می‌دانند، نه هدف! زندگی و عمر پرحادثه او استثنایی درخشان بر تارك تاریخ شد. او درگذشت اما میراث و روح او در سراسر جهان مشهود است.روحش شاد یادش گرامی باد.»
همچنین در حاشیه این مراسم دکتر محمدرضا عارف طی گفت وگویی با سفیر آفریقای جنوبی در تهران درگذشت نلسون ماندلا را به وی تسلیت گفت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین