کد خبر: ۲۲۳۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۵

چه کسی 15 کارمند وزارت نفت را در عراق به شهادت رسانده است؟

عصر جمعه در حمله تروریستی به خودروی کارکنان وزارت نفت ایران در عراق 15 نفر از انها به همراه چند عراقی به شهادت رسیدند و چندین نفر نیز مجروح شده‌اند. دو احتمال اصلی برای عاملان این اقدام تروریستی مورد اشاره قرار گرفته‌ است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 15 ایرانی و 3 عراقی که در مرکز ساخت خطوط لوله گاز در استان دیاله شمال شرق بغداد فعالیت می کردند در حمله روز جمعه افراد مسلح ناشناس کشته شدند.

به گزارش تابناک، و به نقل از منابع غربی افراد مسلح ناشناس به استفاده از سه دستگاه خودرو، به کارگران و مهندسان ایرانی و عراقی در منطقه الندی نزدیک به منطقه بلدروز واقع در 75 کیلومتری شمال شرق بغداد و با استفاده از سلاح‌های سبک حمله کردند. در این اقدام تروریستی، 15 ایرانی و 3 عراقی کشته و 5 ایرانی و 2 عراقی دیگر هم زخمی شدند.

گزارش‌ها حاکی است که مجروحان حمله با آمبولانس به نزدیکترین بیمارستان منتقل شدند و نیروهای امنیتی بلافاصله محل حادثه را به محاصره در آوردند.

شبکه تلویزیونی المیادین لبنان خبر داده است که این افراد به هنگام بازگشت از محل کار خود به سمت محل استراحت مورد هدف حمله مهاجمان مسلح قرار گرفتند.

استان دیالی و مرکز آن بعقوبه در 55 کیلومتری شرق بغداد پایتخت عراق قرار دارد و همواره شاهد حملات و عملیات تروریستی علیه شهروندان و نیروهای دولتی است.

ظاهرا در جریان حملات تروریستی امروز، به تاسیسات انتقال گاز ایران به عراق نیز آسیب‌هایی وارد شده است. مقامات وزرات نفت ایران از اعزام تیم بررسی حادثه انفجار تروریستی یک خط لوله گاز در عراق خبر داده‌اند. بر این اساس، هنوز از میزان دقیق تلفات انفجار خط لوله در دست احداث صادرات گاز ایران به عراق خبر دقیقی به دست ما نرسیده است. یک مقام آگاه در وزارت نفت ایران گفته است: ما دو ساعت پیش از این انفجار باخبر شدیم و این انفجار در خط لوله در دست احداث گاز از نفت‌خانه به منطقه منصوری عراق و ظاهراً در منطقه منصوری اتفاق افتاده است.

در حالی که در جریان حملات تروریستی مختلف امروز عراق تعداد بیشتری جان خود را از دست داده‌اند و در جریان حادثه‌ای دیگر، در خلال فرار 22 عضو القاعده از زندانی در عراق چندین نگهبان و زندانی کشته‌ شده‌اند، در مورد عاملان حمله به کارکنان وزارت نفت ایران در عراق دو گزینه مطرح شده است.

از سویی روز جمعه، سیزدهم دسامبر، دهمین سالگرد بازداشت صدام حسین دیکتاتور معدوم عراق است و احتمال داده می‌شود هواداران حزب بعث که در بعضی از ناآرامی‌های ماه‌های گذشته در شمال عراق دست داشتند به کارکنان ایرانی حمله کرده باشند.

از سوی دیگر، بعضی منابع صهیونیستی این حمله را به ابوبکر البغدادی رهبر القاعده شاخه عراق منتسب کرده‌اند. در این چارچوب گفته می‌شود که گروه‌های تکفیری در منطقه تلاش دارند با گسترش درگیری‌های سوریه به عراق و لبنان به ایران فشار وارد کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین