کد خبر: ۲۲۳۲۶۹
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶

عکس‌های صابر ابر و اکبر عبدی در «آشغال‌های دوست داشتنی»

فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی» این روزها آخرین مراحل صداگذاری را در استودیو «مون» توسط محمدرضا دلپاک، پشت‌سر می‌گذارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محسن امیریوسفی کارگردان این فیلم در اولین مصاحبه‌اش پس از ساخت این فیلم در پاسخ به اینکه آیا متقاضی حضور فیلمش در جشنواره‌ فجر پیش‌رو است؟ گفت: «فرم جشنواره را پر کرده‌ام، اما ترجیح می‌دهم ابتدا آقای جعفری‌جلوه (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) نسخه نهایی فیلم را ببینند و بعد آن را برای هیات‌ انتخاب جشنواره‌ فجر بفرستم.»

صابر ابر

تهیه‌کننده و کارگردان «آشغال‌های دوست داشتنی» در پاسخ به اینکه شایعاتی مطرح است که بنیاد سینمایی فارابی به عنوان یکی از سرمایه‌گذاران فیلم نسبت به فیلم مشکلاتی دارد، آیا این موضوع حقیقت دارد؟ پاسخ داد: «اگر بخواهم خلاصه بگویم، هیچ مشکلی وجود ندارد!»

وی در مورد نظر بنیاد سینمایی فارابی توضیح داد: «نسخه نهایی تدوین، توسط مدیریت گذشته فارابی و سازمان سینمایی چندین‌بار بازبینی شد و بعد از حذف و اضافاتی که انجام شد بالاخره مورد تایید قرار گرفت. البته حذفیات انجام شده در فیلمنامه‌ای که از وزارت ارشاد پروانه ساخت گرفته بود، وجود داشت و من هنوز به این تغییرات معترض هستم. هر چند از مشارکت بنیاد فارابی در تولید این پروژه متشکرم زیرا که ساخت این فیلم بدون حمایت‌های معنوی و مادی بنیاد سینمایی فارابی به سادگی امکان‌پذیر نبود.»

اکبر عبدی و محسن امیریوسفی در پشت صحنه فیلم

او در پاسخ به اینکه رویکرد مدیریت جدید بنیاد فارابی نسبت به فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» چیست؟ توضیح داد: «در این مدت آقای مسعودشاهی (مشاور عالی بنیاد فارابی) تلاش زیادی انجام دادند تا مشکلات اداری و کاری را حل کنند.»

این کارگردان ادامه داد: «در مورد نظر آقای جعفری‌جلوه هم تمام شایعات را تکذیب می‌کنم چون ایشان هنوز فیلم را ندیده است و هفته آینده نسخه نهایی را خواهند دید و پس از آن، آماده شنیدن نقطه‌نظرشان هستم. البته امیدوارم آقای مهندس جعفری جلوه کمک کنند تا حذفیات انجام شده دوباره به فیلم بازگردد.»

شیرین یزدان‌بخش

این کارگردان در بخش دیگری از این گفت‌وگو درباره‌ی مصاحبه جواد شمقدری در روزهای آخر مدیریتشان در مورد فیلم «آشغال‌های دوست داشتنی» که گفته بود: «آشغال‌های دوست داشتنی» اگر در زمان ما پروانه نمایش نگیرد در دولت بعدی، اصلاحات بیشتری می گیرد!» گفت: «در روز و ساعتی که این مصاحبه انجام شد اعضای اتحادیه تهیه‌کنندگان تجمع اعتراضی جلو ارشاد برگزار کرده بودند و حتمآ شرایط مناسبی برای این مصاحبه نبوده است البته ایشان در آن مصاحبه از فرم و محتوای فیلم تعریف کردند و بعد از دو بار دیدن فیلم به گفته آقای میرعلایی با حسن‌نیت، نظرات خودشان را به ایشان و آقای نجاریان منتقل کردند که بر فیلم هم اعمال شد.»

وی در عین حال یادآور شد: «همچنین ما وقتی اصلاحات را انجام می‌دادیم جلسات شورای پروانه نمایش دولت قبلی به پایان رسیده بود و به همین دلیل اصلا نه پرونده‌ای تشکیل دادیم و نه نسخه‌ای از آن به شورا دادیم که نظری به ما داده باشند.»

امیریوسفی در مورد خبرهای مغرضانه‌ای که در زمان فیلمبرداری توسط چند سایت منتشر شد به ایسنا گفت: «نلسون ماندلای فقید می‌گفت می‌بخشم ولی فراموش نمی‌کنم ولی فیلمسازان این مرز وبوم هم می‌بخشند و هم فراموش می‌کنند! ولی دعا می‌کنم این رفتار زشت که از تفکرات فرهنگی القاعده! نشات گرفته، گریبان فیلمسازان دیگری را نگیرد، اینکه در اوج فیلمبرداری این اخبار غیرمرتبط و تحریک‌کننده به راحتی در چند سایت به اصطلاح ارزش‌مدار گفته می‌شود، جای تعجب دارد.»

شیرین یزدان‌بخش، محسن امیریوسفی و تورج اصلانی در پشت صحنه فیلم

داستان «آشغال‌های دوست داشتنی» در مورد خانواده‌ای است که یک شب فرصت دارند مشکل مادر خانواده را حل کنند.

بازیگران به ترتیب ورود: شیرین یزدانبخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگارجواهریان، اکبرعبدی، صابرابر، شهاب حسینی.

به گزارش ایسنا، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده: محسن امیریوسفی. مدیرفیلمبرداری: تورج اصلانی. تدوین: مصطفی خرقه پوش، طراحی چهره پردازی و مجری طرح: سعید ملکان، طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک، مسئول صحنه ولباس: فریبا رهبر، جلوه های ویژه کامپیوتری: پیام نبوتی، صدابردار: محمود سماک باشی، سرمایه گذاران: بنیاد سینمایی فارابی و محسن امیریوسفی.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین