کد خبر: ۲۲۳۳۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵

صلیب سرخ 5 میلون دلار برای ایران اختصاص می‌دهد

رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی در تهران، گفت: با توجه به ثبات ایران نسبت به سایر کشورهای منطقه، مقدار بودجه ای که این کمیته در سال آینده میلادی برای فعالیت های بشردوستانه این کشور درنظر گرفته، چهار و نیم (4.5) میلیون فرانک سوئیس معادل 5 میلیون و 55 هزار دلار است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: « اولیویر مارتین» روز یکشنبه در نشست خبری در دفتر نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران، از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با ثبات و پایدار یاد کرد که مستقل بوده و از این منظر با سایر کشورهای همسایه تفاوت های چشمگیری دارد.

مارتین با اشاره به این که کمیته بین المللی صلیب سرخ برای سال 2014 میلادی فعالیت ها و تعاملات خوبی با ایران در نظر گرفته است،افزود: همکاری با دولت های جمهوری اسلامی ایران و عراق در خصوص بررسی مسائل جنگ عراق و ایران و مفقودین این جنگ نیز یکی از اموری است که سال آینده در دستور کار صلیب سرخ قرار دارد.

وی از جمله رویکردهای اصلی کمیته بین المللی صلیب سرخ در سال 2014 میلادی را ادامه همکاری با شریک اصلی کاری خود در ایران یعنی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی عنوان کرد.

مارتین گفت: دو مأموریت اصلی کمیته بین المللی صلیب سرخ در بحث تعامل با جمعیت هلال احمر ایران را ارتقای آگاهی رسانی در خصوص خطرات ناشی از انفجار مین و جستجوی افرادی است که در جریان مهاجرت و زندانی شدن در سایر کشورها اعضای خانواده های خود را گم کرده اند.

وی همچنین بر لزوم ترویج حقوق بشردوستانه در جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و گفت: مشارکت کمیته بین المللی صلیب سرخ با جمعیت هلال احمر ایران و کمیته ملی حقوق بشردوستانه از برنامه های در دست اجرای در این نهای بین المللی است.

مارتین در ادامه تقویت همکاری های کمیته بین المللی صلیب سرخ با محافل علمی و دانشگاهی در داخل ایران و گسترش فعالیت های مرکز مطالعات تبلیغی حقوق بشردوستانه در قم را خواستار شد و افزود: مشارکت دوسویه کمیته با جمعیت هلال احمر نشان دهنده اهمیت ابعاد مسائل حقوق بشردوستانه در سطح منطقه است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ نهادی بی غرض، بی طرف و مستقل است که فعالیت های بشردوستانه آن حمایت از حیات و کرامت قربانیان جنگ و دیگر شرایط خشونت آمیز وامداد رسانی به آنهاست.

رئیس نمایندگی کمیته بین المللی صلیب سرخ در تهران، لزوم گسترش تعامل رسانه ها و خبرگزاری ها با این کمیته را یادآور شد و گفت: امروزه رسانه ها نقش اساسی در آموزش افراد و ارتقای اطلاع رسانی در خصوص مسائل حقوق بشردوستانه دارند.

مارتین از افغانستان و عراق به عنوان دو کشوری یاد کرد که فعالیت های عمده کمیته بین المللی صلیب سرخ در این دو کشور متمرکز است.

وی با اشاره به بودجه مورد نیاز کمیته بین المللی صلیب سرخ برای سال 2014 میلادی، گفت: این کمیته برای فعالیت در مناطق عملیاتی در کل جهان نیاز به بیش از یک میلیارد فرانک سوئیس دارد.

مارتین افزود: این بالاترین رقم مورد نیاز بودجه ای است که تاکنون کمیته بین المللی صلیب سرخ در تاریخ خود درخواست کرده است.

وی اظهارداشت: کمیته بین المللی صلیب سرخ فقط برای ادامه فعالیت های خود در سال 2014 میلادی در افغانستان نیاز به 82 میلیون فرانک سوئیس و برای فعالیت در عراق هم نیاز به 60 میلیون فرانک بودجه دارد.

به گفته مارتین، کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی تلاش می کند با ارتقاء و ترویج حقوق بشردوستانه و اصول جهانی انسانی از درد و رنج جلوگیری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین