کد خبر: ۲۲۳۴۸۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۵

پدرخواندگی 40 کودک توسط فقیرترین رئیس جمهور جهان

رئیس جمهوری اروگوئه که یکی از چریک‌های سابق این کشور بوده و به سبب عملکرد فروتنانه خود مشهور است، اظهار امیدواری کرد پس از پایان دوران ریاست جمهوری خود در سال 2014 بتواند 30 تا 40 کودک فقیر را به فرزندی قبول کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از خبرگزاری فرانسه، خوزه موخیکا، رئیس جمهوری اروگوئه که 78 سال سن دارد، اظهار داشت که در نظر دارد هنگامی که از ریاست جمهوری کنار رفت طرح خود را عملی کند. وی از سال 2010 تاکنون رئیس جمهوری اروگوئه است.

وی جمعه شب در یک ضیافت شام کاری گفت: هدف من این است که 30 تا 40 کودک فقیر را کنار یکدیگر آورده و آن‌ها را برای زندگی، پیش خودم بیاورم.

خوزه موخیکا، رئیس جمهوری اروگوئه معروف به "په په موخیکا" یک رهبر ارتودوکس مسامحه‌گر بوده و همواره از زدن کراوات خودداری می‌کند و هیچ فرزندی ندارد.

در رسانه‌های بین‌المللی از وی به عنوان فقیرترین رئیس جمهوری جهان یاد می‌کنند که اشاره‌ای به سبک زندگی فروتنانه وی است.

وی حدود 90 درصد از دستمزد ریاست جمهوری خود را صرف برنامه‌های اجتماعی می‌کند و از کاخ ریاست جمهوری برای زندگی کردن با همسرش صرف نظر می‌کند و در مزرعه قدیمی خود مشغول به باغبانی است.

موخیکا طی روزهای اخیر هنگامی که قانونگذاران اروگوئه‌ای در تاریخ 10 دسامبر طرح وی برای قانونی کردن ماریجوانا را تصویب کردند، خبرساز شد. با این کار اروگوئه نخستین کشوری در جهان شد که بر تولید و فروش این مواد مخدر نظارت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین