کد خبر: ۲۲۳۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۴ - ۱۰:۱۶

رامسفلد:ما چیزی را پنهان نکرده ایم

آفتاب‌‌نیوز : ناظران سازمان ملل متحد هفته گذشته، بالاخره سه سال پس از آنکه برای ملاقات با زندانيان گوانتانامو تقاضا داده بودند، برای بازديد از اين اردوگاه دعوت شدند.

اما اين ناظران گفتند اگر دستور پنتاگون داير بر ممنوعيت مصاحبه خصوصی با بازداشت شدگان به قوت خود باقی باشد از آنجا بازديد نخواهند کرد.

در حدود 500 نفر در گوانتانامو نگاهداری می شوند. تا به امروز تنها به سازمان صليب سرخ اجازه دسترسی مستقيم به زندانيان گوانتانامو داده شده است.  

  رامسفلد گفت او درخواست ناظران برای دسترسی آزادانه به زندانيان را رد کرده است چون صليب سرخ "دسترسی کامل و تمام" به آنها داشته است.

صليب سرخ يافته های خود را علنی نمی کند تا اجازه دسترسی به زندان هايی که در غير اينصورت به روی آنها بسته خواهد بود را حفظ کند. 

  رامسفلد همچنين انگيزه گروهی از زندانيان گوانتانامو که اعتصاب غذا کرده اند را زير سوال برد.

وکلای مدافع می گويند حداکثر تا 200 زندانی در اعتراض به شرايط نگاهداری خود در اين اعتصاب شرکت دارند. 

  رامسفلد گفت: "معلوم است که قصد آنها جلب توجه مطبوعات است و البته موفق هم شده اند."  
هيات ناظران حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه به دليل ناکافی بودن امکانات پيشنهادی ايالات متحده در بازديد از بازداشتگاه گوانتانامو از پذيرش دعوت مقامات آمريکايی خودداری کردند.

درخواست ناظران برای ديدار از بازداشتگاه گوانتانامو سه سال پيش و کوتاه مدتی پس از ايجاد بازداشتگاه تسليم مقامات آمريکايی شد.

وزارت دفاع آمريکا گفته بود با قبول اين درخواست می خواهد نشان دهد که در صدد نيست چيزی را در گوانتانامو از ديد جهانيان پنهان کند.

اما ناظران حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته اند که گرچه به دليل وضعيت خاص بازداشتگاه وضع برخی محدوديت ها را در جريان بازديد خود منطقی می دانند اما نمی توانند با ممنوعيت مصاحبه خصوصی با بازداشتيان موافقت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین