کد خبر: ۲۲۳۵۷۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۶

گزارش آخوندی به روحانی درباره آزادراه شمال

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جزئیات آزادسازی قیمت‌ها در بخش حمل و نقل، گفت: از نظر حقوقی، قراردادی با قرارگاه خاتم الانبیا برای آزاد راه تهران شمال نداریم، ضمن اینکه به دنبال این هستیم که قرارداد قبلی ما با بنیاد در این آزادراه بررسی شود و گزارشی را در این خصوص به رئیس جمهور دادیم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عباس آخوندی در نشست خبری به مناسبت هفته حمل ونقل در پاسخ به پرسش مهر در خصوص آزادسازی قیمت‌ها در بخش حمل ونقل گفت: اگر می‌خواهیم تغییر پاردایان داشته باشیم باید به سمت بازار برویم که نمی توان با کنترل قیمت‌ها به این سمت رسید، از سوی دیگر بخش خصوصی باید فعال باشد، بنابر این دولت باید با آن سازگار باشد.

وی افزود: بنابر این ما به سمت نظامی حرکت می کنیم که بخش خصوصی در آن فعال شده باشد و دولت هم نقش تنظیم گر را ایفا کند، ضمن آنکه در جهت قانونی مصوباتی را در برنامه پنجم توسعه داریم که ما را موظف کرده در حوزه ریلی، هوایی، جاده ای قیمت‌ها را آزادسازی کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه پس از شناور سازی قیمت‌ها در بخش حمل و نقل ریلی نوبت به بخش حمل و نقل هوایی است، اظهارداشت: شناور‌سازی قیمت‌ها را به زودی در بخش هوایی اجرایی می کنیم و باید به سمتی برویم که مدافع حقوق شهروندان باشیم.

وزیر راه وشهرسازی تصریح کرد: ما به دنبال کاهش مداخلات دولت در بخش حمل و نقل هستیم، ضمن آنکه باید در بخش‌های ریلی و هوایی با توجه به پیچ زمان و ساعت قیمت‌ها تغییر کند و شرکت‌های حمل و نقل بتوانند در نظام اقتصادی توسعه و رشد داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید پس از آزادسازی ناوگان خود را توسعه دهد، تصریح کرد: در حال حاضر در ناوگان ریلی حدود 1600 واگن فعال است و باید برای 2200 واگن جدید سرمایه گذاری کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال قطارهای مسافری تقاضای افزایش قیمت داشته اند، گفت: شرکت راه آهن با این افزایش قیمت موافقت نکرده بود اما با توجه به نرخ تورم و به شرط افزایش سطح خدمات، وجود پزشک در قطار و اعمال جریمه بابت تاخیرات با افزایش قیمت‌ها موافقت شد.

آخوندی تصریح کرد: در نهایت راه آهن در مسیرهای مختلف بلیت‌ها را شناور کردند، البته تخفیف 30 درصدی برای افرادی که یک ماه زودتر پیش خرید کنند، در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص آزاد راه تهران شمال و حضور قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در این پروژه اظهار داشت: ما قراردادی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا نداریم و قرارداد کنونی با بنیاد مستضعفان است، زیرا در اواخر دولت گذشته مصوبه ای را هیات وزیران برای واگذاری قطعات 2 و 3 به قرارگاه داشت که توسط رئیس مجلس ایراد گرفته شد و مصوبه به طور کلی لغو گردید.

وی با بیان اینکه نه اینکه مامخالف باشیم اما از نظر حقوقی قراردادی وجود ندارد، اظهارداشت: به دنبال این هستیم که قرارداد قبلی ما با بنیاد بررسی شود و گزارشی را در این خصوص به رئیس جمهور دادیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین