کد خبر: ۲۲۳۷۶۰
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۹

هشدار آیت‌الله مکارم درباره خطر کاهش جمعیت

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: وضع جمعیت رو به خطر می‌رود و این رویه هرساله کم شده به طوری که زیر دو دهم رسیده که یک خطر بزرگ است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش خبرگزاری حوزه، ایشان امروز(27آذر) در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد،

با اشاره به کاهش جمعیت کشور افزودند: از منابع معتبر آمار گرفتم که بیان می‌کنند؛ وضع جمعیت رو به خطر می‌رود و این رویه هرساله کم شده به طوری که زیر دو دهم رسیده که یک خطر بزرگ است.

ایشان ادامه دادند: اگر همین طور جلو برود، جمعیت بسرعت کاهش پیدا کرده و نصف جمعیت سن بالایی داشته و هزینه‌های سنگین و مشکلی برای جامعه خواهد داشت و نیروی‌های جوان تولید کننده خیلی کم خواهد شد.

ایشان تصریح کردند: برای این که از این وضع نجات پیدا کنیم باید افزایش فرزند داشته باشیم به گونه ای که هر خانواده ای حداقل باید سه فرزند داشته باشد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه نباید فرزندآوری را شوخی گرفت گفتند: زمانی را باید به یاد آورد که جمعیت نوزده میلیون شود، متاسفانه این آسیب بر اثر تبلیغات سوء و سیاست آمریکایی، اروپایی و اسرائیلی مبنی بر عدم رشد کشورهای جهان سومی بوده است.

ایشان افزودند:غربی‌ها با تبلیغات خود رایگان، زنان و مردان را عقیم کرده بطوری که الان چند میلیون زن و مرد،عقیم مصنوعی در جامعه وجود دارد. متاسفانه فریب غربی‌ها را خوردیم ، من علناً عرض می‌کنم طبیبی که مخفیانه این کار را انجام می‌دهد، جنایت کرده و باید تحت تعقیب قرار گیرد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: باید عواملی را که جامعه را به این جا کشانده مورد بررسی قرار گیرد و عوامل تشویقی را نیز در نظر گرفته شود.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهارداشتند: همیشه درد را بیان می‌کنیم باید ریشه‌های درد و درمان را در نظر گرفته و مورد توجه قرار گیرد الان وظیفه شرعی است.

ایشان افزودند: تک فرزندی بلایی برای خانواده‌ها است، روانشناسان بیان می‌کنند ، هرچه خانواده‌ها درای تک فرزندی باشند، فرزند خشن و پر توقع بار می‌آید، ودر آینده نیز در جامعه سرکش و خشن و مضر برای آن جامعه است.

این استاد حوزه علمیه ادامه دادند: باید به عنوان وظیفه شرعی دانست، و مشکل دوم هرچه قدر فرزندآوری کم شود جامعه پیر می‌شود ، و افراد مسن نیز بازدهی کم ، هزینه زیادی برای جامعه و آفت بزرگ است.

این مرجع تقلید تصریح کردند:.مساله فرزند آوری جدی است که باید به مردم برسانند ومردم را با وظیفه شرعی آشنا کرد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به روایتی از امام هادی (ع) اظهارداشتند: یکی از اصحاب نزد امام هادی(ع) فرزند خود را سرزنش کرد که امام(ع) در واکنش به عمل این شخص فرمودند:نافرمانی وبد بودن، فرزندان مانند کسی است که فرزند خود را از دست داده باشد، که باید در رابطه با ارتباط والدین با فرزندان صحبت شود.

ایشان افزودند: در عصر کنونی ارتباط خیلی از والدین با فرزندان بهم خورده و ارتباط خوبی با هم ندارند.

این استاد حوزه علمیه قم ادامه دادند:تفاوت فرهنگی بین پدر و مادر و فرزندان موجب شده که همدیگر را خوب درک نکنند، این در حالی است که اگر همدیگررا تحمل کنند، مشکلات حل خواهد شد.

این مرجع تقلید تصریح کردند: مطلق نگری از طرف والدین و فرزندان موجب اختلاف آنها می‌شود، قرآن کریم در خصوص احترام پدر و مادر سنگ تمام گذاشته است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهارداشتند: بعد از عبودیت و پرستش خدا نیکی به پدر مادر مورد تاکید قرآن است.

ایشان افزودند: در برابر پدر مادر تواضع و کوچکی از خود نشان دادن باید در راس کارهای فرزندان باشد ، حتی پدر و مادرانی که از دنیا رفته باید مورد توجه فرزندان قرار گیرند.

این استاد حوزه علمیه ادامه دادند: انسان نباید فراموش کند، روزی خود پدر یا مادر خواهد شد، همان انتظاری که از فرزندان دارند، باید با پدر و مادر خود داشته باشند و این را نیز بدانند کسانی که با پدران خود سخت گیری کنند گرفتار بد رفتاری فرزندان خود می‌شوند.

این مرجع تقلید تصریح کردند: والدین در امر ازدواج فرزندان نباید سخت گیری کنند، نمی شود انتظار معدل بیست را از یک شخص داشت،باید با مدارا کرد و گرفتن قدر مشترکات بتوانند به راحتی زندگی کنند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اظهارداشتند:امیدواریم کسانی که تبلیغ می‌روند این مسایل را برای خانواده‌ها مطرح کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین