کد خبر: ۲۲۳۷۶۳
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۱

گروگانگيري دزد فراري در خانه 2 خواهر

گردانندگان شش باند سازمان يافته كه به اقدامات تبهكارانه گسترده‌اي در كرج دست مي‌زدند در اقدامات اطلاعاتي و عملياتي پليس به دام افتادند.در يكي از عمليات‌ها دزد فراري به خانه‌اي پناه برد و دو خواهر را به گروگان گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایران، رئيس پليس كرج با اظهار اين‌كه پليس تنها در 4 درصد پيشگيري از سرقت‌ها تأثير‌گذار است، گفت: پليس نمي‌تواند پاسخگوي ضعف يا فقدان آگاهي در جلوگيري از سرقت‌ها باشد.

سرهنگ سيد حسين سيد حقيقي، رئيس جديد پليس كرج با حضور در دفتر روزنامه ايران در استان البرز در نشستي صميمانه گفت: وقوع جرم در هر سرزميني يك امر بديهي است و كسي نمي‌تواند اين موضوع را انكار كند، اما مسأله زماني اهميت دارد كه در اين شرايط چطور مي‌توان وقوع جرايم را مورد كنترل قرار داد و اين‌كه چگونه مي‌توان با توجه به بسترهايي كه وجود دارد از وقوع آن و آسيب‌هايي كه جامعه را مورد تهديد قرارمي‌دهد جلوگيري كرد.


وي مهاجرپذيري كرج را يكي از عوامل مهم وقوع جرم دانست و گفت: به‌طور قطع كنترل جرايم با توجه به تعدد قبايلي كه وجود دارد بسيار دشوار است اين در حالي است كه در ساير استان‌ها شاهد هستيم به‌راحتي شناسايي مجرمان با توجه به وجود دو يا چند قبيله كاملاً آسان‌است ولي در كرج از همه شهر‌هاي كشور حضور دارند و مهاجرپذيري باعث شده بافت اين كلانشهر متفاوت باشد. اقدامات پليس در دو بخش اقدامات سخت و نرم صورت مي‌‌گيرد، به‌طوري كه كاركرد پليس در ارتباط با دستگاه‌هاي قضايي، دستگيري مجرمان و پيگيري مسائل امنيت مردم در روند اجرايي جزو اقدامات سخت است.

وي افزود: بررسي‌هاي پليسي نشان مي‌دهد صرف انجام اقدامات امنيتي نمي‌تواند پليس را به هدف والاي احساس امنيت برساند، يعني تنها برخورد انتظامي براي مردم امنيت آور نخواهد بود بلكه در كنار اين اقدامات و حتي مقدم بر آن بايد نقش‌ها و وظايف نهادهايي كه مي‌توانند در توليد امنيت پليس مؤثر واقع شوند جدي گرفته شود.

 حلقه‌آخر آسيب‌هاي اجتماعي ايفا‌گر نقش دستگيري و كنترل جرايم را در جامعه دارد، حلقه‌هاي ديگري هم بايد در قالب نهاد اجتماعي و مردم نهاد نقش خود را ايفا كنند تا اين زنجيره بتواند به شكل‌گيري احساس امنيت در جامعه منجر شود وگرنه بايد شاهد آن باشيم كه با وجود همه تلاش‌هاي شبانه روزي كه از سوي نيروهاي پليس صورت مي‌گيرد باز هم به هدفي كه داريم نرسيم.

كاهش 19 درصدي قتل در كرج

رئيس پليس كرج با اين حال از كاهش 5 درصدي جرايم خشن طي هشت ماه نخست سال جاري در مقايسه با سال گذشته خبر داد و افزود: سرقت مسلحانه و وقوع 19 درصد قتل مهار شده است، همچنين سرقت خانه 10 درصد، سرقت مغازه 9 درصد، كيف قاپي 32 درصد و ساير سرقت‌ها 45 درصد كاهش يافته‌اند.

وي در ادامه به موضوع روند بازدارندگي از وقوع جرايم اشاره كرد و گـــــفت: با وجود تلاش‌هايي كه در اين راستا صورت مي‌گيرد متأسفـــــانه 32 درصد مجرمان مرتكــــــــب تكرار جرم هستند، بايد از ديگر ظرفيت‌هاي قانوني و اقتصادي و فرهنـــــگي استفاده شود تا در نهايت وقوع جرايم را تحت كنترل قرار دهيم. با دستگـــــيري و بازداشت و روند گذشته برخورد با جرايم، نمـــــي‌توان شاهد تحول در اين زمينه بود.

دستگيري باند قاچاق عتيقه‌جات

3 عضو باند قاچاق عتيقه‌جات كه در تلاش بودند اشياي عتيقه‌ دوره‌ باستاني ايران را ترانزيت كنند با تلاش مأموران كلانتري 14 رسالت كرج دستگير شدند.سرهنگ سيدحقيقي گفت: مأموران كلانتري با انجام اقدامات اطلاعاتي ويژه پليسي توانستند محل نگهداري اشياي عتيقه دوره قديمي ايران باستان كه در يك مجتمع مسكوني در محدوده رجايي شهر واقع شده بود را کشف کرده و با كنترل شبانه‌روزي، قاچاقچيان را دستگير و براي بازجويي به كلانتري منتقل كنند.

در بازرسي از محل اختفاي آن‌ها يك كارتن حاوي اشياي عتيقه و زير خاكي كه 3 انگشتر، 11 سكه قديمي، 2 مجسمه، 4 ظرف شيشه‌اي و كوزه، 3 كاسه سفالي، 3 كاسه سنگي، يك خمره، 12 سنگ قديمي، تعدادي مهرهاي قديمي و تكه‌هاي فلزي لوله‌اي شكل، 2 شيشه تراشيده قديمي و... كشف شد و بررسي‌ها نشان داد هر سه قاچاقچي از سطح سواد پايين برخوردار بوده و نياز مالي را انگيزه اقدامات خود دانستند.

سوداگران مرگ در دام


مأموران كلانتري 39 گلشهر كرج هنگام گشتزني با مشكوك شدن به سرنشينان يك پرايد سفيد رنگ توانستند محموله سنگين موادمخدر را كشف كنند.

در اقدام عملياتي ديگري جاعل حرفه‌اي اسكناس و اسناد دولتي كه به طرز ماهرانه‌اي اقدام به جعل مي‌كرد با پيگيري پليس دستگير و روانه زندان شد.

در پي دريافت گزارش‌هايي مبني بر رفت و آمدهاي مرموز در يك واحد آپارتماني، مأموران كلانتري 46 دهقان‌ويلاي كرج با كنترل شبانه‌روزي توانستند در بازرسي از اين خانه تعداد زيادي اسكناس تقلبي و تجهيزات تكثير آن را كشف كنند.

اين جاعل در بازجويي مأموران دايره مبارزه با جعل مدعي شد براي پركردن اوقات فراغت خود اقدام به جعل مي‌كرده و هيچ سوءاستــــــفاده‌اي نكرده است اما در ادامه بازجويي‌ها به جرم خود اعتراف كرد و همدستش را لو داد.

گروگانگيري در صحنه فرار يك دزد

مأموران پليس كرج در يك عمليات پليسي دشوار موفق به آزادي دو گروگان از چنگال گروگانگير شدند.
سرهنگ سيدحسين سيدحقيقي، رئيس پليس كرج در تشريح اين خبر اظهار داشت: ساعت 3 و 15 دقيقه نيمه‌شب 22 آذرماه سال جاري مأموران كلانتري 22 مهرشهر هنگام گشتزني متوجه شدند دو دزد در حال سرقت از يك پرايد هستند.

وي ادامه داد: دزدان با ديدن مأموران قصد فرار داشتند كه با اقدام بموقع و عكس‌العمل سريع عوامل گشت سرانجام يكي از دزدان كه مجهز به يك قمه و چاقو بود، دستگير شد و مأموران با فرار همدست وي مواجه شدند. مأموران در ادامه به تعقيب مرد فراري پرداختند و وي با استفاده از زور وارد يك خانه شده و دو خواهر كه در آنجا بودند را با استــــفاده از يك قمه همراه خود به گروگان گرفت.

سرهنگ سيدحقيقي اظهار داشت:‌ مأموران با مشاهده وضعيت بحراني در اقدامي ضربتي موفق به رهايي هر دو گروگان و دستگيري دزد گروگانگير شدند.بررسي‌ها نشان داد دزد گروگانگير كه كوروش نام دارد تاكنون چهار بار روانه زندان شده كه آخرين بار پس از سپري كردن 4 سال محكوميت، 2 ماه پيش از زندان آزاد شده است.

سرهنگ سيدحقيقي همچنين با بيان اعترافات دزد ديگري كه امير نام دارد، گفت: ‌وي به 5 فقره سرقت داخل خودرو و وسايل آن اعتراف كرده است.بنابر اين گزارش، مأموران پليس كرج در عمليات مختلف ديگري توانستند گردانندگان يك باند قاچاق دارو و كالاهاي بهداشتي و باندي افيوني با 132 كيلوگرم ترياك را دستگير كنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین