کد خبر: ۲۲۳۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۴

هاشمی رفسنجانی:مردم رفسنجان در هشت سال دفاع مقدس بسیار ایثار کردند

آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: مردم رفسنجان در جنگ و هشت سال دفاع مقدس بسیار ایثار کردند و بسیار بی نظیر سنگ تمام گذاشتند، بیش از هزار شهید در رفسنجان به اسلام تقدیم شده است و نوق از بخش‌هایی است که شهید بسیار دارد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مسجد جامع نوق ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم این منطقه افزود: در بین راه که از رفسنجان به بهرمان می آمدیم در چند روستا با اهالی صحبت کردیم طبق وظیفه انسانی باید به عواطف و احساسات مردم پاسخ می دادیم.

وی با بیان اینکه طبیعی است که به اینجا دلبسته باشیم زیرا جایی است که در آن متولد شدیم و چند صباحی زندگی کردیم و در طول سالیان دراز چند ماهی از قم به اینجا می آمدیم.

هاشمی رفسنجانی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم در شرایط موجود که در کشور حاکم است به برخی از خواسته های شما رسیدگی کنیم.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با ذکر یاد و خاطره حاج شیخ محمد هاشیمیان (امام جمعه فقید رفسنجان) گفت: شیخ محمد هاشمیان به این شهر خیلی کمک کرد. وی همچنین در رفسنجان نیز از نظر معنوی هدایتگر خوبی بودند و با مردم بخوبی رفتار می کردند مردم با تعلیمات فکری و دینی وی هم عقیده بودند.

وی تاکید کرد: مردم اینجا از فرهنگ بالایی برخوردار هستند و این برای من خیلی شیرین است.

هاشمی رفسنجانی، تصریح کرد: مفتخرم که مردم این شهر هرجایی که لازم بوده، در صحنه حضور داشته‌اند.

وی افزود: در مسیری که آمدیم که بسیار پرتردد است، باید برای تسهیل رفت و آمد در این مسیر کاری انجام شود و ان‌شاءالله که دولت کمک می کند.

هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: الحمدلله نعمت گاز به اینجا رسیده و این منطقه به برق متصل شده است و برخی روستاها نیز از آب آشامیدنی بهره مند شدند، ولی کمبود آب کشاورزی مشکل است که برای همه ایران است و باید فکر بسیار جدی بشود.

وی تصریح کرد: از منطقه ریگزار قبل از جعفرآباد که وارد می شویم باغ های پسته را مشاهده می کردیم که کشاورزان هیچ کمکی از دولت نداشتند و با تلاش خود این منطقه را آباد کردند.

وی ادامه داد: هر محصول کشاورزی در هر جایی معیاری برای زندگی است اما می توان در برابر پسته هم صنعت رشد کند و هم ایجاد اشتغال کرد.

هاشمی رفسنجانی، خاطرنشان کرد: گلزار شهدای بسیار زیبا و خوبی داریم که مایه فخر و مباهات است، مردم رفسنجان در جنگ و هشت سال دفاع مقدس بسیار ایثار کردند و بسیار بی نظیر سنگ تمام گذاشتند، بیش از هزار شهید در رفسنجان به اسلام تقدیم شده است و نوق از بخش هایی است که شهید بسیار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین