کد خبر: ۲۲۳۹۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲

سفير آمريکا: مخالف حضور ايران در "ژنو2" هستیم/ بشار اسد بايد کناره‌گيري کند

سفير آمريکا در سوريه بار ديگر در امور داخل سوريه دخالت کرد و از تمايل کشورش براي گفتگو با يک گروه تروريستي در آن خبر داد و در ادعاي ديگر نقش ايران را در سوريه منفي توصيف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الجزيره، "رابرت فورد" اعلام کرد ، آمريکا با مشارکت ايران در نشست ژنو- دو مخالف است.  
 
به گزارش اين شبکه، وي در گفتگو با خبرنگاران مطبوعات عربي در استانبول نقش ايران را در مسئله سوريه منفي دانست. 
 
اين شبکه بخشي از سخنان فورد را پخش کرد که مدعي شد: « ايران به هيچ وجه بيانيه ژنو - يک را به رسميت نمي شناسد. ايران هدف اصلي نشست ژنو- دو را که همان تشکيل هيئت انتقالي در سوريه است به رسميت نمي‌شناسد. پس ايران که هدف اين نشست را به رسميت نمي‌شناسد چگونه بايد در آن شرکت کند؟ اين منطقي نيست و معنايي ندارد. بنابراين، ما مشارکت ايران را در نشست ژنو- دو رد مي کنيم زيرا هدف اصلي را قبول نمي‌کند.» 
 
همچنين رابرت فورد اعلام کرد موضع واشنگتن درباره بشار اسد، رئيس جمهور سوريه، تغيير نکرده است و او بايد کنار‌ گيري کند و نظام بشار اسد نامشروع(!) است. 
 
وي گفت: «موضع آمريکا از دو سال و نيم  پيش درباره نظام بشار اسد واضح است.  از ابتداي ماه آگوست سال 2011 باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا، و ديگر مسئولان آمريکا اعلام کرده اند که نظام سوريه و بشار اسد مشروعيتش را از دست داده است و او بايد کناره‌گيري کند. در موضع آمريکا در اين خصوص تغييري ايجاد نشده است. ما برگزاري کنفرانس ژنو را مطرح کرديم تا هيئتي انتقالي حاکم در سوريه تشکيل شود و بارها اعلام کرده ايم که بشار اسد در اين هيئت انتقالي نقشي نخواهد داشت.» 
 
سفير آمريکا در سوريه  همچنين از تمايل واشنگتن براي گفتگو با گروه موسوم به «جبهه اسلامي» در سوريه خبر داد و گفت:«ما آماده هستيم با جبهه اسلامي ديدار کنيم. ديروز ما آماده بوديم در سطح کاري با اين جبهه ديدار کنيم که در آخرين لحظات مخالفت کردند.» 
 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین