کد خبر: ۲۲۴۰۲۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸

سیدحسن خمینی: نامهربانی‌هایی به آیت‌الله جمی شد که پسندیده نبود

یادگار امام اظهار کرد: تکریم و تعظیم شعائر برای این است که ارزش‌ها باقی بماند و به آیندگان منتقل شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله جمی (یاران جمی) گفت: زحمات مرحوم آقای جمی بر کسی پوشیده نیست و در هر محلی که اسم ایشان مطرح شده، همواره با تکریم و بزرگی، از رشادت‌ها، بزرگی‌ها و زحمات ایشان یاد شده است.

وی افزود: آیت‌الله جمی سختی‌هایی را در دوران جنگ و بعد از آن تحمل کردند و نامهربانی‌هایی هم به ایشان شد که پسندیده نبود؛ اما آقای جمی از تمام این امتحانات سربلند بیرون آمدند.

به گزارش ایسنا،سیدحسن خمینی، بزرگداشت آیت‌الله جمی را کاری بزرگ دانست و گفت: نظامی شعری دارد که می‌گوید «گفت مشق نام لیلی می‌کنم/خاطر خود را تسلی می‌کنم». گاهی اوقات تکرار نام امثال آقای جمی تسلی‌بخش خاطر خود ماست، زیرا در غیر اینصورت آن بزرگواران نیازی به بزرگداشت توسط ما ندارند. در واقع اینگونه بزرگداشت‌ها دو خاصیت دارد؛ اول تسلی و دلگرمی برای خود ماست و دیگر اینکه بتوانیم این فرهنگ، اندیشه و راه را برای نسل‌های بعدی باقی بگذاریم.

نوه امام خمینی(ره) با بیان اینکه "تأکید بر تعظیم شعائر برای این است که یاد و خاطرات و ارزش‌ها باقی بماند و به آیندگان منتقل شود"، خاطرنشان کرد: مرحوم جمی آنطور که در مورد ایشان می‌شنیدیم، اهل این راه و خط و اندیشه هستند و واقعاً جا دارد که اینگونه بزرگداشت‌ها برای ایشان هم صورت گیرد.

شهرهایی نظیر آبادان به کار و رسیدگی بیشتر نیازمندند
وی با اشاره به سخنان برخی حاضران در جلسه درباره وضعیت نابسامان شهر آبادان تأکید کرد: شهرهایی نظیر آبادان که بر اثر جنگ فروپاشیدند و بعد از جنگ مجدداً شروع به شکل گرفتن کردند، نیازمند کار و رسیدگی بیشتر هستند.

یادگار امام در ادامه این دیدار، خطاب به حاضران گفت: به نظر من فعالیت ستاد بزرگداشت آیت‌الله جمی را به برگزاری مراسم سالگرد ایشان محدود نکنید و در طول سال به گسترش و بسط ارزش‌های جهاد و شهادت و راه امام ادامه دهید و در مناسبت‌های مختلف نام ایشان را بهانه‌ای برای گردهم آمدن‌ها و حضور جوانان قرار دهید؛ ضمن آنکه آبادان شهدای زیادی دارد که لابد برای آنها نیز یادواره‌هایی برگزار می‌شود و می‌توان در جهت برگزاری بهتر آنها نیز کمک کرد.

در این دیدار، اعضای ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله جمی یک قاب عکس مربوط به تصویر دیدار مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد خمینی و آیت‌الله جمی در آبادان و همچنین کتاب خاطرات روزنوشت آیت‌الله جمی از روزهای دفاع مقس را به نوه امام خمینی تقدیم کردند.

پیش از آغاز دیدار نیز نماز ظهر و عصر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی اقامه شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین