کد خبر: ۲۲۴۰۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

جاذبه‌های گردشگری پاریس

جاذبه‌های گردشگری پاریس بی‌نظیر هستند. خیابان‌های سنگ‌فرش زیبا، درختان تزئینی کم‌نظیر، چای‌فروشی‌های محبوب و دلپذیر و گالری‌هایی از آثار هنری بی‌نظیر. پاریس، بوتیک‌های لوکس و غذاهای خاص را مد نظر دارد.
آفتاب‌‌نیوز :

پاریس، زیبایی‌های شگفت‌انگیزی دارد. پاریس برای گردشگران، شهری جادویی است که می‌تواند رویای آنها را تحقق ببخشد. این شهر خاص و بی‌نظیر آثار تاریخی باشکوهی مانند برج ایفل، نوتردام، خیابان و بلوار شانزه لیزه را در دل خود جای داده است.

جاذبه‌های گردشگری پاریس بی‌نظیر هستند. خیابان‌های سنگ‌فرش زیبا، درختان تزئینی کم‌نظیر، چای‌فروشی‌های محبوب و دلپذیر و گالری‌هایی از آثار هنری بی‌نظیر. پاریس، بوتیک‌های لوکس و غذاهای خاص را مد نظر دارد.

جاذبه‌های گردشگری پاریس

برج ایفل

برج ایفل در تور لحظه آخری را همه می‌شناسند. این برج زیبا، مشهورترین بنای تاریخی جهان و مهم‌ترین اثر تاریخی پاریس است. زمانی که برای اولین بار از این سازه افتتاح شد، افراد زیادی آن را سازه‌ای زشت برشمردند. برج ایفل را الکساندر گوستاو ایفل طراحی کرد. این برج برای سالگرد صدمین سال انقلاب فرانسه ساخته شد. برج ایفل ۱۵ هزار قطعه فولاد دارد و با ۲/۵ میلیون میخ پرچ به هم وصل می‌شود. سازه‌ی ابداعی برج ایفل، به عنوان یک شاهکار معماری تلقی می‌شود و از برترین جاذبه‌های گردشگری پاریس محسوب می‌شود.

بازدیدکنندگان برج ایفل، برای بالا رفتن از این برج از آسانسور استفاده می‌کنند. اگر کسی قصد استفاده از آسانسور نداشته باشد می‌توانند با بالا رفتن از پله‌های برج، به بالای آن برسند. در این صورت با طی کردن ۳۶۰ پله به طبقه اول می‌رسند و برای رسیدن به طبقه دوم باید در حدود ۳۴۴پله دیگر هم بالا بروند. در طبقه دوم، رستورانی واقع شده است که علاقمندان به خوردن غذا، می‌توانند غذاهای خوشمزه را در آن بخورند و در عین حال از دیدن زیبایی‌های مناظر اطراف، لذت ببرند.

کلیسای جامع نوتردام

یکی از جاذبه‌های محبوب، نوستالژیک و خاص پاریس، کلیسای نوتردام این شهر است. کلیسای نوتردام را می‌توان شاهکار معماری گوتیک نامید. در قلب پاریس، جزیره‌ای در رودخانه‌ی سن وجود دارد که مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس است. در این بخش کوچک، رومی‌ها شهری به نام لوتتیا ساخته بودند و پادشاهان فرانسه از قرن ۶ تا ۱۴، در آن زندگی می‌کردند. کلیسای نوتردام را پادشاه لوئیس ششم در سال ۱۱۶۳و اسقف سلی ساختند.

ساخت کلیسای نوتردام بیشتر از ۱۵۰ سال به طول انجامید. کلیسا در ابتدا به سبک گوتیک ساخته شد و پس از آن، اجزای دیگری مانند بخش غربی و شبستان کلیسا به آن افزوده شد که نشان‌دهنده‌ تغییر به سبک گوتیک بود. گردشگران در ابتدا مبهوت تزئینات بیرون ساختمان، با مجسمه‌های زیاد، ستون‌های خاص و قوسی ان شدند.

بعد از دیدن تزئینات درب ورودی، می‌توان با دیدن محراب کلیسا، عظمت کلیسای زیبای نوتردام را درک کرد. محراب کلیسا جاودانه است و گردشگران را با سوسوی شمع جذب می‌کند. درون کلیسا با شیشه‌های رنگی پنجره‌ها، بخصوص پنجره‌های سرخ در سمت شمال کلیسا شکوه و عظمت بسیاری دارد. شنبه‌ها و یکشنبه‌ها در ساعت ۹/۱۵ صبح، کلیسا نمایش سمعی بصری خاصی برای الهام بخشیدن به گردشگران در نظر گرفته است. اگر به پاریس رفتید و خواستید کلیسای نوتردام را ببینید می‌توانید در این برنامه رایگان شرکت کنید.

موزه لوور پاریس

موزه‌ی لوور در زمان گذشته کاخی بود که محل اقامت پادشاهان فرانسه بود. لوور، این کاخ امروزه به موزه‌ فوق‌العاده‌ای از هنرهای زیبا تبدیل شده است. بازدیدکنندگان پس از ورود به حیاط کاخ در هرم شیشه‌ای می‌توانند وارد موزه شوند. در موزه‌ی لوور بیشتر از ۳۰ هزار اثر هنری وجود دارد. از آثار باستانی تا هنر قرون وسطی و نقاشی‌های اروپایی از قرن ۱۵ تا ۱۹ میلادی را می‌توان در موزه لوور مشاهده کرد.

بازدید از تمام بخش‌های موزه لوور در یک دیدار امکان‌پذیر نیست. با این حال، گردشگران می‌توانند تمرکز خود را روی یک گالری خاص مانند مجسمه‌های کلاسیک، هنر ایتالیایی رنسانس یا نقاشی‌های فرانسوی قرن ۱۷ بگذارند. مشهورترین اثری که در موزه لوور نگهداری می‌شود، مونا‌لیزا است. این تصویر را لئوناردو داوینچی در سال‌های ۱۵۰۳ تا ۱۵۰۵ آن کشیده است.

موزه‌ی لوور در یک طرف باغ زیبا قرار دارد. این باغ یکی از محبوب‌ترین پارک‌های پاریس است. این پارک زیبا به سبک کلاسیک فرانسه ساخته شده است. این باغ زیبا تزیینات خاصی در طبیعت و محل‌های استراحت خود دارند.

کاخ اپرای گارنیه

به گزارش سایت تور لحظه آخری سفر باتو ، کاخ اپرای گارنیه، تئاتری هیجان‌انگیز است. این تئاتر به عنوان محل برگزاری نمایش‌های اپرا و باله در نظر گرفته شده است. ساختمان کاخ اپرای گارنیه توسط چارلز گارنیه، ساخته شده است. نمای بنای کاخ ستون‌هایی کلاسیک و ۸ مجسمه دارد. این مجسمه‌ها شامل نمادهای افسانه‌ای است که شعر، موسیقی، ازبر خوانی، درام و رقص و ترانه را می‌توان در آنها مشاهده کرد. برای درک عمیق‌ اپرای پاریس و میراث فرهنگی غنی آن، از موزه-کتابخانه‌ی اپرا بازدید در داخل همین ساختمان دیدن کنید. این موزه و کتابخانه آرشیوی از سه قرن گذشته است.

اگر به پاریس سفری داشتید با شرکت در یکی از اجراهای اپرا در این بنا، بهترین تجربه‌های یک گردشگر را می‌توانید برای خود، رقم بزنید. کاخ اپرای گارنیه میزبان اجراهایی است که پراستعدادترین گروه‌ها آن را برگزار می‌کنند. این ساختمان کتاب‌فروشی، رستورانی لوکس جهت سرو غذاهای خوشمزه فرانسوی و بوتیکی شیک جهت خرید گردشگران دارد.

بدون شک جاذبه‌های گردشگری شهر پاریس بسیار دیدنی هستند. ما در اینجا شما را با محبوب‌ترین این جاذبه‌ها، آشنا کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
1
ایندفعه یارانه را ریختند حتما میرم پاریس.برا همه تبلیغات مرسی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
2
ایشالا تعطیلات بعدی میرم پاریس.ایندفعه رفتم آبادی خودمون خیار بچینم پولی گیرم بیاد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین