کد خبر: ۲۲۴۱۲۵
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱

دبیرخانه «زیرمیزی» راه‌اندازی شد

مدیرکل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از تشکیل کارگروه و دبیرخانه دریافت‌های غیرمتعارف پزشکی (زیرمیزی) خبر داد و گفت: مالیات‌های پزشکی عادلانه نیست و پزشکانی که زیرمیزی می‌گیرند اصلا مالیات نمی‌دهند. نظام پزشکی ورود کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدسجاد رضوی در توضیح چرایی مساله 300پزشکی که ماهانه یک‌میلیاردتومان درآمد دارند و درصدی از این درآمدهایشان از طریق دریافت‌های غیرمتعارف (زیرمیزی) است، توضیح داد: ما مساله زیرمیزی را پیگیر هستیم و به دستور وزیر بهداشت کارگروهی در این زمینه در وزارت بهداشت تشکیل شده است و لحظه‌به‌لحظه اطلاعات دریافت‌های غیرمتعارف بر اساس برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به وزیر بهداشت ارایه می‌شود که این مباحث به مجلس نیز ارایه خواهد شد.

وی بیان کرد: یک دبیرخانه نیز در زمینه دریافت‌های غیرمتعارف (زیرمیزی) تشکیل شده است که نمایندگان نظام پزشکی کشور، بیمارستان خصوصی و... در آن حضور دارند. ولی در مجموع دریافت‌های غیرمتعارف یعنی زیرمیزی در کشور ما نسبت به کشورهای دیگر بیشتر است به‌طوری‌که در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه مقوله دریافت زیرمیزی کاملا بی‌معنی است.

رضوی در پاسخ دیگر تسنیم درباره مالیات‌های حوزه پزشکی اظهار کرد: وزارت بهداشت درباره مسایل مالیاتی ورود خاصی نمی‌کند و بیشتر مباحث مالیاتی مربوط به نظام پزشکی است که با وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی تفاهمنامه دارد که به مباحث چگونگی پرداخت مالیات‌های پزشکان می‌پردازد تا دریافت مالیات از پزشکان به صورت صحیح محاسبه شود.

وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان در حال حاضر دریافت‌های مالیاتی در حوزه پزشکی عادلانه نیست، عنوان کرد: مثلا پزشکانی داریم که خارج از تعرفه دریافت‌های غیرمتعارف دارند و هیچ‌جا نیز این مباحث ثبت نمی‌شود ولی برخی دیگر از پزشکان 40تا50مریض ویزیت می‌کنند و تمام برگه‌های بیمه آنها وجود دارد و مالیات از آنها گرفته می‌شود ولی کسانی که دریافت‌های غیرمتعارف دارند (زیرمیزی) مالیات نیز از آنها گرفته نمی‌شود.

به گزارش تسنیم، رضوی ادامه داد: دریافت مالیات از پزشکان مانند دریافت مالیات کارمندان است و کاملا سیستماتیک مباحث مالیاتی بر اساس قانون صورت می‌پذیرد ولی ما همیشه مشاهده کرده‌ایم که فرهنگ مالیاتی در کشور ما ضعیف بوده است و این مساله نه‌فقط در حوزه پزشکی بلکه در دیگر صنوف نیز شاهد آن هستیم و همیشه نیز دولت‌ها عنوان کرده‌اند که در کسب و دریافت مالیات‌ها به‌خوبی عمل نشده است و از برنامه‌ها عقب هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین