کد خبر: ۲۲۴۱۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶

منشور حقوق بشر کوروش در بمبئی رونمایی شد

منشور حقوق بشر کوروش با انتقال از موزه بریتانیا در هند به مدت یک ماه از امروز شنبه در موزه بمبئی رونمایی شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا؛ انتقال منشور تاریخی حقوق بشر کوروش در آستانه برگزاری کنگره جهانی زرتشتیان در بمبئی هند که در27 دسامبر (6 دی) در بمبئی برگزار می شود صورت گرفته و این منشور به همراه 32 اثر تاریخی ایران باستان در تالار موزه بمبئی به نمایش درآمده است.
 
انتقال منشور حقوق بشر کوروش با همکاری موزه ملّی بریتانیا و حمایت پارسیان هند صورت گرفته است.
 
در مراسم رونمایی از منشور تاریخی حقوق بشر کوروش ؛ وزیر فرهنگ هند ، رییس موزه ملی بریتانیا ، رییس خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در بمبئی و جمعی از شخصیت های فرهنگی و پارسیان هند حضور داشتند.
 
این آثار از 30 آذر به مدت یک ماه در تالار نمایش ویژه ایی در موزه بمبئی به نام ˈشاتراپاتی شیواجی ماهاراجˈ برای بازدید عموم به نمایش درآمده است.
 
خانم ˈچاندرش کوماری کاتوچˈ وزیر فرهنگ هند در مراسم رونمایی از منشور کوروش طی سخنانی گفت که به دلیل حضور منشور کوروش و مطالعه تمدن پارس ها و ارتباطات فرهنگی و تمدنی پارس و هند و جایگاه والای این تمدن در مقولاتی همچون آزادی، تساهل مذهبی و حقوق بشر و نقشی که بر فرهنگ هند داشته، تحت تأثیر قرار گرفتم.
 
در حاشیه این مراسم ˈای ایی کیش ساگارˈ رییس موزه بمبئی در دیدار و گفت وگو با ˈمهدی حسنخانیˈ وابسته فرهنگی و مسوول خانه فرهنگ ایران در بمبئی بر گسترش روابط و همکاریها در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری تأکید کرد.
 
حسنخانی اظهار داشت: خانه فرهنگ ایران برای توسعه روابط و مشارکت در فعالیت ها در جهت گسترش هرچه بیشتر روابط فرهنگی دو کشور آمادگی دارد.
 
گفتنی است کنگره زرتشتیان جهان با حضور شخصیت های زرتشتی از کشورهای مختلف به مدت پنج روز در بمبئی برگزار می گردد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین