کد خبر: ۲۲۴۷۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷

سلاح نیویورکی‌ها برای نابودی آلودگی هوا

معضل آلودگی هوا در شهر نیویورک تهدید زیست‌محیطی مهمی است که عامل حدود شش درصد از میزان مرگ‌ومیرهای سالانه در این شهر محسوب می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، بهبود وضعیت کیفیت هوا در این شهر کار دشواری است زیرا انواع مختلف آلاینده در هوای این شهر وجود دارند که از میلیون‌ها منبع گوناگون سرچشمه می‌گیرند. در سال 2007 میلادی، شهردار این شهر برنامه‌ای را برای شکوفایی توسعه اقتصادی، بهبود وضعیت محیط زیست و بهبود کیفیت زندگی ساکنان آن ارائه کرد.

بر اساس این طرح هدف نهایی دستیابی نیویورک به پاک‌ترین وضعیت کیفیت هوا تا سال 2030 میلادی در میان شهرهای بزرگ آمریکا تعیین شد که در راستای رسیدن به این هدف اقدامات متعددی در نظر گرفته شد.

مقامات شهری نیویورک اقدامات مناسبی را برای کاهش گازهای گلخانه‌ای ناشی از خودروهای موتوری اتخاذ کردند و دپارتمان حفاظت محیط زیست در این شهر تمام تلاش خود را برای اعمال قوانین لازم در این خصوص به کار بست. گازهای گلخانه‌ای ناشی از خودروهای سواری، اتوبوس‌ها و کامیون‌ها به میزان قابل توجهی در تشدید آلودگی هوا نقش دارند. مقامات شهری نیویورک برای کاهش میزان آلودگی هوا با اعمال قوانینی استفاده از سوخت‌های پاک‌تر را اجباری کرده‌اند.

از دیگر اقدامات به کار گرفته شده برای کاهش آلودگی هوا ممنوعیت «درجا» کار کردن وسایل نقلیه است. به همین منظور هیچ راننده‌ای مجوز ندارد بیش از یک دقیقه در نزدیکی مدارس خودرو خود را بدون حرکت روشن نگه دارد. همچنین رانندگان در صورت نقض این قانون به پرداخت 350 دلار یا بیشتر جریمه می‌شوند.

علاوه بر این در ماه مه سال 2005 میلادی، «میشل بلومبرگ»، شهردار نیویورک قانونی را به مرحله اجرا درآورد که به موجب آن خودروهای موتوری با سوخت دیزلی که در اختیار ادارات شهری قرار دارند از سوخت دیزل از نوع بسیار «کم‌گوگرد» استفاده کنند.

همچنین طبق قانون دیگری که در همان سال به اجرا درآمد، اتوبوس‌های گردشگری که عمر موتور آنها بیش از سه سال است، ضرورت دارد به منظور کاهش آلاینده‌ها از بهترین تکنولوژی موجود برای ارتقاء سیستم موتور و یا تجهیز اتوبوس به موتور دارای مجوز استاندارد 2007 EPA استفاده کند.

همچنین تمامی سرویس‌های مدارس ملزم شدند به جای استفاده از سوخت‌های دیزلی از سوخت دیزل با گوگرد بسیار کم استفاده کنند.

علاوه بر این استفاده از سوخت دیزل با گوگرد بسیار کم برای تمام خودروهای حمل زباله‌ها اجباری شد. از سوی دیگر تمامی خودروهای غیرجاده‌ای که از سوخت دیزل استفاده می‌کنند نیز باید به بهترین تکنولوژی ارتقاء سیستم موتور مجهز شوند تا میزان انتشار آلاینده‌های آنها کاهش یابد و نوع سوخت آنها نیز باید از نوع بسیار کم‌گوگرد باشد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین