کد خبر: ۲۲۴۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۴ - ۱۴:۴۶
برای مقابله با تهدیدات احتمالی ایران

امریکا، اسرائیل را مسلح می کند

آفتاب‌‌نیوز :
 ولی ایران هنوز هم بر موضع خود اصرار دارد. اکنون این سوال مطرح می شود که تهدید ایران برای اسرائیل و جهانیان چه خواهد بود؟
این هفته نامه آلمانی مدعی شده، در حالیکه جهان اسلام نسبت به این اظهارات ساکت مانده کشورهای غربی موضعی سریع و یکپارچه در قبال اظهارات احمدی نژاد اتخاذ کردند. حتی روسیه که متحد نزدیک تهران از نظر اقتصادی و سیاسی به شمار می رود، ناراحتی خود را اعلام کرد. ولی واکنش تونی بلر، نخست وزیر انگلیس، نسبت به سخنان احمدی نژاد بسیار شدید بود. بلر گفت دیدگاه ایرانیان نسبت به اسراییل، تروریسم و سلاح های هسته ای قابل قبول نیست. او گفت کشوری با داشتن چنین دیدگاهی و دارا بودن سلاح های هسته ای قابل تصور نیست.
شیمون پرز، نخست وزیر اسراییل، با بیان این نکته که تهران منشور سازمان ملل را نقض کرده، خواستار آن شد که ایران از سازمان ملل اخراج شود. روزنامه ها آرتص نیز به مقایسه دور از ذهن و غیر قابل قبول رئیس جمهور ایران با آدولف هیلتر پرداخت و اعلام کرد احمدی نژاد در صدد است تا یهودیان را از بین ببرد!
اظهارات احمدی نژاد در میان کارشناسان نظامی و اطلاعاتی و همچنین دانشگاهیان طیف متفاوتی را به وجود آورد و موجب شد تا اسراییل مخالفت خود را با ایران به طور علنی اعلام کند. اشپیگل در ادامه مدعی می شود که همگان به خوبی این امر را پذیرفته اند که ماه هاست علیه تاسیسات هسته ای ایران فعالیت مخفیانه در جریان است و به تازگی ایالات متحده تعداد 500 موشک ضد بانکر به اسراییل تحویل داده است، سلاح هایی که در درگیری اسراییل با فلسطینی ها هیچ کاربردی ندارد ولی در حمله احتمالی مشترک اسراییل ـ ایالات متحده به تاسیسات هسته ای زیر زمینی اصفهان و نطنز بسیار موثر خواهد بود.
اشیپگل در ادامه به نقل از افرایم کام، مدیر مرکز تحقیقات استراتژیک حیفا در دانشگاه تل آویو مدعی می شود که حمله به ایران آخرین گزینه خواهد بود. وی مدعی شده که جامعه جهانی باید یکبار دیگر برای انزوای بین المللی ایران تلاش کند و جریان سرمایه را به خارج از کشور ایران هدایت کند. وی همچنین گفته کمک مالی ایرانیان به سازمان جهاد اسلامی فلسطین طی سال های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.
این هفته نامه آلمانی در ادامه نوشته است، احمدی نژاد طی تبلیغات انتخاباتی موضعی انتقاد آمیز نسبت به سیاست هسته ای ایران داشت و به تلاش های اتحادیه اروپا در این زمینه اعتقاد اندکی داشت.
اشپیگل مدعی شده که 100 روز اول دولت احمدی نژاد از نظر سیاست داخلی چشمگیر نبوده است.
محمد البرادعی و بازرسان او در آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین هنوز اسنادی دال به وجود فعالیت در راستای دستیابی بر سلاح هسته ای ایران پیدا نکرده اند و قرار است مذکرات آتی در ماه نوامبر سرنوشت پرونده هسته ای ایران را مشخص کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین