کد خبر: ۲۲۴۷۷۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۹

رای‌گیری مراسم اسکار آغاز شد/ اعلام نتایج تا 13 روز دیگر

از امروز جمعه 27 دسامبر رای گیری برای انتخاب آثار برتر اسکار شروع می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مهر به نقل از درپ، چهار ماه بعد از اکران فیلم "جاذبه" در ونیز، هفده هفته بعد از نمایش "12 سال یک برده" در فستیوال تلوراید و بیست و هفت روز بعد از تبدیل شدن "گرگ وال استریت" به آخرین رقیب اصلی مراسم، رای گیری مراسم اسکار از امروز جمعه آغاز می شود.

رای گیری از روز بیست و هفتم دسامبر برای تمامی اعضای آکادمی هنرهای تصویری و علوم آغاز می شود. در مجموع امسال 6028 عضو آکادمی واجد شرایط برای رای دادن هستند.

اعضایی که ثبت نام کرده اند می توانند با استفاده از کلمه شناسایی و رمز عبور مخصوص به خودشان وارد وبسایت آکادمی اسکار شوند. اعضایی که ثبت نام نکرده اند از طریق صندوق پستی کاغذهای رای گیری را دریافت می کنند. از آنجا که رای گیری در تاریخ چهارشنبه هشتم ژانویه به پایان می رسد، رای دهندگان سیزده روز وقت دارند تا رای های خود را ارسال کنند. اسامی نامزدهای تمامی بخش های جوایز، روز پنج شنبه شانزدهم ژانویه (26 دی) اعلام می شود.

اعضای سیزده شاخه از هفده شاخه در بخش های اختصاصی خودشان رای می دهند و تمامی این اعضا از شاخه های مختلف می توانند همراه اعضای هیات مدیره، مسئولان اجرایی و تهیه کنندگان و اعضای شاخه های ارتباطات عمومی برای بخش بهترین فیلم سال نیز رای بدهند.

امسال 289 اثر واجد شرایط شرکت در مراسم اسکار هستند که شامل بیشتر فیلم های واجد شرایط در قسمت فیلم های خارجی زبان و مستند نمی شود، چون دسته بندی این فیلم ها جداگانه حساب می شود. از 9 فیلم خارجی زبان و پانزده فیلم مستندی که به لیست نامزدهای نهایی آکادمی راه یافتند، تنها چهار فیلم خارجی زبان و چهار فیلم مستند واجد شرایط شرکت در جوایز دیگر هستند.

آکادمی اسکار قول داده که مراحل رای گیری آنلاین که در سال گذشته به مراسم معرفی شد در سال کنونی آسان‌تر خواهد بود. داون هادسن مدیر اجرایی آکادمی گفت: "ما پروسه رای گیری را آسان‌تر و تجربه کاربران را بدون کاهش امنیت شبکه ساده تر کرده ایم."
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین