کد خبر: ۲۲۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰

سخنگوی اشتون از سرگیری مذاکرات هسته‌ای در روز دوشنبه را تایید کرد

سخنگوی کاترین اشتون به خبرگزاری نووستی گفت که اتحادیه اروپا تایید می‌کند که دور جدید مذاکرات فنی ایران و گروه 1+5 روز 30 دسامبر در ژنو برگزار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مایا کوسیانچیچ، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در گفت‌وگو با خبرگزاری نووستی گفت: دیدار کارشناسان فنی با ایران روز 30 دسامبر در ژنو صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه روز جمعه از ادامه مذاکرات کارشناسی در چارچوب توافق ژنو در روز دوشنبه هفته آینده خبر داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار انرژی هسته‌ای ایسنا با اعلام این مطلب افزود که سرپرستی هیات مذاکره‌کننده ایران را حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه و عضو هیات مذاکره‌کننده با 1+5 بر عهده دارد.

مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 برای دست یافتن به برداشت مشترکی از اجرای "برنامه اقدام مشترک" (توافق ژنو) تاکنون دو بار در وین و ژنو انجام شده است.

پیش از این گفته شد که احتمال دارد سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید، معاون کاترین اشتون در سومین دور از مذاکرات کارشناسی حضور پیدا کنند اما به نظر می‌آید این تصمیم به روند مذاکرات هفته آینده بستگی دارد.

آخرین دور از مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5، 28 آذر تا اول دی‌ در ژنو به مدت چهار روز انجام شد.

ایران و گروه 1+5 در تاریخ 24 نوامبر پس از پنج روز رایزنی در ژنو به توافقی دست یافتند که طبق آن ایران برخی فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را کاهش می‌دهد و دسترسی کارشناسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی خود را برای بازرسی‌های دقیق‌تر تامین می‌کند و در مقابل تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی کاهش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، مرحله اول اجرای این توافق شش ماهه خواهد بود و طی آن برای رسیدن به توافق نهایی درباره فعالیت هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین