کد خبر: ۲۲۴۸۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶

۳ دانش‌آموز شین‌آبادی امروز برای جراحی بستری می‌شوند/نیازی به کمک بابک زنجانی نیست

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: 3 نفر از دانش‌آموزان شین‌آبادی امروز در بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) بستری می‌شوند و روز دوشنبه تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و هرچقدر هزینه آنها شود، دولت متعهد به پرداخت آن است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمودرضا محقق در مورد آخرین وضعیت دانش‌آموزان شین‌آبادی، گفت: طبق آخرین اطلاعات وضعیت این دانش‌آموزان، امروز قرار است 3 نفر از این دانش‌آموزان در بیمارستان فاطمه‌الزهرا(س) بستری شوند.

وی ادامه داد: به همین منظور از صبح امروز تیم پزشکی در بیمارستان مراحل بستری شدن این کودکان را فراهم کرده‌اند اما تا دقایقی پیش خبر داده‌اند که هنوز این دانش‌آموزان به بیمارستان مراجعه نکرده‌اند.

محقق تصریح کرد: احتمالاً روز دوشنبه این 3 دانش‌آموز تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند و تا آن روز، اقدامات و آزمایش‌های لازم بر روی این کودکان انجام می‌گیرد.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت افزود: اینکه اعلام شود پس از این چند نفر بقیه کی تحت جراحی قرار می‌گیرند، بستگی به عملکرد تیم درمانگر دارد، ممکن است هفته‌ها درگیر عمل جراحی این 3 نفر باشند. به این ترتیب،دانش آموزان به تدریج به بیمارستان می‌آیند و عمل می‌شوند.

محقق در مورد مشکلات اعتباری اعلام شده برای درمان این دانش‌آموزان، گفت: اینکه والدین برخی از این دانش‌آموزان اعلام کردند پولی به آنها داده نشده، تعجب‌برانگیز است چرا که پول را نباید به حساب این افراد واریز کرد.

وی افزود: رسانه‌ها مشکل عدم پرداخت پول را از ما که متولی هستیم باید پیگیری کنند،‌مدارکی که دال بر وجود اعتبار به میزان کافی برای درمان این کودکان باشد، موجود است و مشکلی از نظر اعتباری وجود ندارد.

وی گفت: کودکان و خانواده‌‌هایشان نباید درگیر این مسائل شوند و این مشکل اگر هست در خانواده دولت حل شده است و فرد خاصی این پول را نمی‌پردازد، بلکه دولت متولی آن است.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت ادامه داد: شب گذشته باخبر شدم که آقای بابک زنجانی گفته پول عمل جراحی این کودکان را می‌دهد، این بسیار ناراحت‌کننده است یعنی دولت این قدر بی‌پول شده است در حالی که هر چقدر هزینه این افراد شود، دولت متعهد به پرداخت آن است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی در مورد اینکه برای درمان این دانش‌آموزان چه میزان اعتبار لازم است، گفت: تیم درمانگر تخمین زده‌اند حدود 5 میلیارد تومان در طول 5 یا 6 سال آینده صرف درمان این دانش‌آموزان شود. البته این یک تخمین است و ممکن است رقم آن کمتر شود.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: طول درمان حداقل 6 سال برآورد شده و البته ممکن است بیشتر هم شود چرا که این کودکان در سن رشد قرار دارند و وقتی ترمیم شده و بزرگ شوند نیاز به ترمیم مجدد خواهند داشت.

به گزارش فارس، وی همچنین در مورد اعزام این کودکان به خارج از کشور، گفت: جراحی ترمیمی در کشور بسیار پیشرفته است و لزومی به اعزام این کودکان به خارج از کشور وجود ندارد و در تعهد وزارت بهداشت هم نیست، با این وجود، دولت اختیار دارد که در این مورد تصمیم‌گیری کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین