کد خبر: ۲۲۴۸۶۱
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹

نقشه خانوادگي براي سرقت از همسايه ها

زن تبهکار که با همدستي دختر و دامادش به خانه‌هاي همسايه ها دستبرد مي زد، پس از دستگيري به پنج فقره سرقت اعتراف کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش مردم سالاری، در آذر ماه سال جاري يکي از ساکنان شهرک کاروان با مراجعه به کلانتري 169 مشيريه و طرح شکايتي اعلام کرد که منزلش در واحد هفتم يک مجتمع مسکوني مورد سرقت قرار گرفته است.

با تشکيل پرونده مقدماتي با موضوع «سرقت منزل» و به دستور شعبه هشتم بازپرسي دادسراي ناحيه 14 تهران، پرونده جهت رسيدگي تخصصي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

اظهارات مالباخته

مالباخته پس از حضور در پايگاه ششم پليس آگاهي ، در خصوص سرقت منزلش به کارآگاهان گفت: «در روز دهم آذر92، همسرم براي کمک کردن به همسايه طبقه بالا جهت پاک کردن سبزي آش به منزل آنها رفته بود اما زمانيکه به خانه آمد متوجه شد که چرخ خياطي اش به همراه مقداري طلا و جواهرات و مبلغ 700 هزار تومان داخل خانه سرقت شده است».

تحقيقات پليسي و شناسايي سرقت‌هاي مشابه

کارآگاهان پايگاه ششم در ادامه رسيدگي به اين پرونده، با مراجعه به مجتمع مسکوني محل سرقت و انجام تحقيقات اطلاع پيدا کردند که چهار سرقت مشابه ديگر نيز در اين مجتمع مسکوني 30 واحدي انجام شده و تمامي اين سرقت‌ها نيز زماني انجام شده که همسران مالباختگان به منظور کمک براي پاک کردن سبزي‌اش به منزل يکي از همسايه‌ها مراجعه کرده بودند.

يکي از اين چهار مالباخته در اظهاراتي مشابه اوليه شاکي پرونده، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: همسر بنده را خانم مريم . ف به واحد خودشان دعوت کرده بود تا جهت پاک کردن سبزي آش به وي کمک کند اما زمانيکه همسرم پس از گذشت چند ساعت به منزل باز مي‌گردد متوجه مي‌شود که طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل خانه به سرقت رفته است.

اعتراف به سرقت از 5 مالباخته

با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص سرقت‌هاي انجام شده، کارآگاهان به تحقيق از اعضاي خانواده «مريم . ف» (50 ساله) پرداخته و همزمان با آغاز تحقيقات و با انجام هماهنگي‌هاي قضايي، منزل «مريم . ف» در طبقه پنجم مجتمع مسکوني مورد بازرسي قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسايي تعدادي از اموال مسروقه شدند ؛ با کشف تعدادي از اموال مسروقه ، مريم به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش عنوان داشت که سرقت‌ها را با همدستي دختر (17 ساله) و دامادش (22 ساله) انجام داده است.

باتوجه به اعترافات «مريم . ف»، مهرنوش (دختر متهمه) و امير (داماد متهمه) دستگير و به همدستي با متهمه اعتراف کردند؛ امير در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان داشت: «با برنامه‌ريزي مادرزنم و زمانيکه همسايه‌ها براي پاک کردن سبزي آش به منزل مادرزنم رفته بودند، از خالي بودن منازل استفاده مي‌کرديم و من و همسرم (مهرنوش) با استفاده از کليد منازل همسايه‌ها که مادرزنم از قبل تهيه کرده بود، اقدام به سرقت طلا و جواهرات، وجوه نقد و ديگر اموال با ارزش خانه‌ها مي‌کرديم».

سرهنگ کارآگاه محمد اشراقي، رئيس پايگاه هفتم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: « باتوجه به اعترافات صريح متهمان و کشف مقاديري از اموال مسروقه، قرار بازداشت قانوني از سوي مقام محترم قضايي صادر و متهمان جهت انجام تحقيقات تکميلي در اختيار پايگاه ششم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته‌اند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین