کد خبر: ۲۲۴۸۸۳
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۵

پیش‌بینی افزایش قیمت نوت‌بوک و تبلت

شنیده‌ شده کمیسیون ماده یک قصد افزایش تعرفه گمرکی نوت‌بوک از ۴ به ۲۰ درصد را دارد. یک مقام مسئول در کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای می‌گوید: این اقدام موجب افزایش نجومی قیمت این کالاها در بازار می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در صنف سخت‌افزار زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش تعرفه گمرکی نوت‌بوک و تبلت از 4 به20 درصد به گوش می‌رسد.

شنیده‌ها حاکی از این است که کمیسیون ماده یک با هدف حمایت از تولید داخلی، قصد افزایش تعرفه این کالاها را دارد و این تصمیم مدتی است مطرح شده اما مخالفت‌ها آن را به تعویق انداخته است.‌

کمیسیون ماده یک، کمیسیونی در وزارت صنعت، معدن و تجارت است که تعرفه تجهیزات وارداتی را تعیین می‌کند.

در این رابطه  نائب رئیس کمیسیون سخت‌افزار سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران معتقد است: افزایش تعرفه گمرکی نوت‌بوک از 4 به20 درصد، موجب افزایش نجومی قیمت این کالاها در بازار می‌شود.

حسین غروی رام با اشاره به بالارفتن حجم کالاهای قاچاق در اثر افزایش تعرفه‌ گمرکی، گفت: افزایش تعرفه گمرکی نوت‌بوک و تبلت قطعا علاوه بر افزایش قیمت، میزان قاچاق این کالاها را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس، وی تاکید کرد: تجربه ناموفق افزایش تعرفه موبایل طی سالیان گذشته نشان داد که بالابردن تعرفه‌ها، نمی‌تواند حامی تولیدات داخلی باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین