کد خبر: ۲۲۵۰۹۸
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵

احتمال کودتا در ترکیه

روزنامه اکسپرس انگلیس با پرداختن به اعتراضات مردمی در ترکیه از افزایش نگرانی ها درباره احتمال کودتای نظامی علیه دولت اردوغان خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: روزنامه اکسپرس چاپ انگلیس در گزارشی با اشاره به تعمیق بحران سیاسی در ترکیه از افزایش نگرانی ها درباره احتمال کودتای نظامی توسط ارتش ترکیه علیه دولت اردوغان خبر داد.

این روزنامه از درگیری پلیس ترکیه با مخالفان دولت اردوغان که خواستار کناره گیری وی از قدرت بودند در سه شهر بزرگ ترکیه خبر داده و نوشت: در شب گذشته 70 معترض توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

همچنین در این گزارش از استفاده پلیس از گلوله های پلاستیکی علیه معترضان خبر داده شده است.

اکسپرس در بخشی دیگر از گزارش خود با اشاره به کاهش ارزش پول ملی ترکیه در برابر دلار آمریکا از احتمال توقف رشد اقتصادی ترکیه، از افزایش احتمال کودتای ارتش علیه دولت ترکیه خبر داد.

اکسپرس در حالی از احتمال کودتای ارتش خبر می دهد که روز گذشته ارتش این کشور با صدور بیانیه ای اعلام داشته است قصد ورود به کشمکش های سیاسی اخیر را ندارد.

شایان ذکر است برخی کارشناسان و تحلیلگران بر این باورند که رسانه های غربی در تلاش هستند با بزرگنمایی موضوع فساد مالی در ترکیه سناریوی مصر را در ترکیه تکرار کنند تا با با کمک جریان های چپ و ملی ترکیه ارتش این کشور را مجددا وارد عرصه سیاسی این کشور کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین