کد خبر: ۲۲۵۱۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۱۷

دستگیری 18 شکارچی متخلف در گلستان

مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان از دستگیری 18 شکارچی متخلف در روزهای اخیر خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: احمد دباغیانˈ روز یکشنبه در این باره اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت شهرستان ترکمن در دو مأموریت جداگانه، موفق به دستگیری پنج متخلف شکار و صید در منطقه شکار ممنوع تالاب بین المللی گمیشان شدند.

وی افزود: از این متخلفان، پنج قبضه اسلحه ساچمه زنی، قطار فشنگ، لاشه 20 قطعه پرنده تالابی (چنگر، مرغابی سرسبز، طاووسک و باکلان) کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: در کردکوی نیز مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان موفق به دستگیری پنج متخلف شدند که دو نفر از این متخلفان اقدام به فروش غیرقانونی دو قطعه باکلان و سه قطعه مرغابی سرسبز در حاشیه جاده کردکوی - بندرگز کرده بودند که توسط محیط بانان این اداره دستگیر شدند.

وی ادامه داد: سه متخلف دیگر با سه قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول در حاشیه آب بندان شهرستان کردکوی اقدام به شکار یک قطعه کبوتر کرده بودند که دستگیر شدند.

مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در مأموریتی دیگر توسط مأموران یگان حفاظت شهرستان گرگان، چهار متخلف شکار در دو منطقه دستگیر شدند که از این متخلفان سه قبضه اسلحه ساچمه زنی مجاز، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی غیرمجاز (قاچاق) و 15 قطعه پرنده کوکر کشف و ضبط شد.

دباغیان افزود: در عملیات گشت و کنترل، مأموران یگان حفاظت محیط زیست مینودشت در منطقه حفاظت شده ˈلوهˈ در شرق استان گلستان نیز یک شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند که از این متخلف یک قبضه تفنگ بادی و لاشه یک طاقه قرقاول کشف و ضبط شد.

وی اضافه کرد: مأموران و ضابطان یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس نیز موفق به دستگیری دو صیاد پرندگان وحشی در منطقه ˈعطالرˈ شدند که از این متخلفین سه رشته دام هوایی، تعداد 50 قطعه پرنده کوکر و تجهیزات انفرادی کشف و ضبط شد.

وی گفت: در کلاله نیز مأموران یگان حفاظت اداره حفاظت محیط زیست شهرستان موفق شدند از منزل یک شکارچی متخلف در روستای ˈشهید چمرانˈ، لاشه دو قطعه پرنده قو حیوان حفاظت شده را کشف و پس از دستگیری متخلف را به مراجع قضایی تحویل دهند.

وی یادآور شد: پرونده تمامی متخلفان به همراه ادوات ضبط شده و صورت جلسه تنظیمی تحویل مقامات قضایی شده است.

مسوول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: در پاییز امسال با اطلاع رسانی و همکاری دوستداران محیط زیست، 50 حیوان آسیب دیده از مرگ حتمی نجات یافته و پس از درمان در طبیعت رهاسازی شد.

دباغیان افزود: این تعداد شامل حیواناتی از جمله ˈشاه بوف، عقاب طلایی، سارگپه، دلیجه، حواصیل، جغد جنگلی، شغال، گراز و گربه جنگلیˈ بود.

وی اضافه کرد: دو بهله شاه بوف آسیب دیده نیز توسط یک علاقه مند به محیط زیست به اداره کل حفاظت تحویل شد که پس از بررسی های مقدماتی مشخص شد یکی از شاه بوف ها از ناحیه بال چپ و پای راست در اثر برخورد با جسم سخت آسیب دیده است که پس از مداوای اولیه، به منظور بهبودی کامل و امکان رهاسازی مجدد آن در دامان طبیعت، اکنون در قفس های مخصوص حیوانات در اداره کل نگهداری می شود.

هر نوع شکار حیوانات وحشی حمایت و حفاظت شده و نگهداری آن در گلستان ممنوع بوده و بر این اساس اداره کل حفاظت محیط زیست استان از تمامی علاقه مندان و دوستداران طبیعت و حیات وحش، برای حفاظت از این میراث های طبیعی ارزشمند درخواست یاری کرده است تا با این افراد سودجو برخورد قانونی صورت گیرد و نسل گونه های حمایت شده از خطر انقراض نجات یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین