کد خبر: ۲۲۵۱۲۸
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۲

کاهش سن ابتلا به موادمخدر به زیر 29 سال

مدرس دانشگاه گیلان بر آشنا ساختن خانواده‌ها با اثرات سوء مصرف موادمخدر در جامعه تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، دکتر مؤیدی استاد دانشگاه ابتدا با بیان اینکه سن ابتلا به موادمخدر در جامعه ما کاهش پیدا کرده است، گفت: در سال 85 تا 84 میانگین سنی 45 تا 30 سال بود اما الان این میانگین به زیر 29 سال رسیده و این یک مشکل جدی است.

وی افزود: اعتیاد فرد، جنس و پولدار یا فقیر نمی‌شناسد. همه در معرض خطر هستیم. همه باید به فرزندان و خانواده خود توجه ویژه داشته باشیم تا مبادا گرفتار موادمخدر شویم. فرزندان همه ما با وجود شرایطی که در جامعه است در معرض خطر و ابتلا به آسیب‌های اجتماعی هستند و این می‌طلبد تا همه با جدیت و مراقبت همه جانبه، خانواده را از آسیب مصون نگه داریم.

مویدی بیان کرد: ما باید مهارت‌های زندگی را هم یاد بگیریم هم به فرزندانمان یاد دهیم. چون فراگیری مهارت‌ها مورد نیاز برای رشد و تقویت ابعاد گوناگون شخصیتی و آماده‌سازی در عرصه جامعه امروزی ضروری و اجتناب ناپذیر است و می‌تواند زمینه‌های رفتار مناسب را برای انسان به ارمغان بیاورد.

وی ادامه‌داد: یک نوجوان یا جوان اگر مهارت‌هایی چون تصمیم‌گیری، حل مشکل ارتباطات مؤثر، مهارت نه گفتن در مقابل دیگران را یاد گرفته باشد، می‌تواند در بسیاری از جهات تصمیمات مثبت‌تر و مفیدتری بگیرد و تسلیم گرفتاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی نشود و این از وظایف عمده هر پدر و مادر، اولیاء مدرسه و مسئولان جامعه است تا آمادگی های لازم برای کسب این مهارت‌ها فراهم سازند.

این مدرس دانشگاه به تشریح عواملی زمینه ساز یا همان عوامل خطر پرداخت و گفت: اینکه آسیب‌ها زیاد شده‌اند نتیجه آسیب‌هایی است که قبل از آن دامن خانواده‌ها را فرا گرفته است، مثل بالا رفتن آمار طلاق، بد اخلاقی‌ها در خانواده، مشغله کاری فراوان پدر و مادر که اینها همه باعث سوق دادن نوجوان و جوان به سوء مصرف انواع موادمخدر یا انواع بزهکاری‌ها است.

وی تاکید کرد: افراد جامعه باید دست به دست هم دهند، مخصوصا اولیای خانه و مدرسه را با انواع آسیب‌ها آشنا سازیم تا از این طریق از در دام افتادن جوانان به آسیب‌های اجتماعی و موادمخدر جلوگیری کنیم.

به گزارش ایسنا، دوره آموزشی موادمخدر و پیامدهای سوء آن به همت معاونت تربیت‌بدنی و سلامت و اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش گیلان با حضور جمعی از کارکنان ستادی اداره کل در محل پژوهشکده تعلیم و تربیت شهر رشت تشکیل شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین