کد خبر: ۲۲۵۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵

جزئیات مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 / عراقچی و اشمید هفته آینده دیدار می‌کنند

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به اینکه مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 تا 7 صبح در ژنو ادامه داشت، گفت: به احتمال زیاد هفته آینده جلسه‌ای بین بنده و خانم هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: سیدعباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در گفتگو با مهر با بیان اینکه مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 ساعت 7 صبح امروز (سه‌شنبه) به وقت ژنو پایان یافت گفت که پیشرفت‌های خوبی حاصل شده البته برخی مسائل هنوز باقی مانده که باید در سطح سیاسی حل شود.

وی افزود: کارشناسان گزارش خود را به معاونان و مدیران سیاسی ارائه خواهند داد.

عراقچی تصریح کرد: به احتمال زیاد هفته آینده جلسه‌ای بین بنده و خانم هلگا اشمید معاون کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: به هر حال کاری که کارشناسان باید انجام می‌دادند انجام شده و تبیین جزئیات اجرایی توافق و تقدیم گزارش به مدیران سیاسی نتیجه کار آنها بوده که در مجموع مثبت است.

بر اساس این گزارش حمید بعیدی‌نژاد، مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ریاست هیئت ایرانی را در این دور از مذاکرات برعهده داشت.

این سومین بار است که کارشناسان ایران و 1+5 پس از امضای توافقنامه ژنو با عنوان طرح اقدام مشترک پشت میز مذاکرات می نشینند. کارشناسان در این مذاکرات در خصوص سازوکارهای اجرایی توافق ژنو بحث و تبادل نظر می کنند. قرار است یک روز مشخص به عنوان آغاز اجرای مذاکرات از سوی دوطرف تعیین شود.

مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5  در 28 آذر ماه  نیز در شهر ژنو برگزار شدو روز اول دی ماه برای تعطیلات کریسمس متوقف شد. این مذاکرات 18 آذر ماه نیز در وین برگزار شد و پس از 4 روز مذاکره به دلیل تحریم های آمریکا از سوی ایران متوقف شد.در پی دیدار کاترین اشتون و عباس عراقچی در بروکسل این مذاکرات با توافق طرفین و تأکید اشتون بر اینکه طرف مقابل و به ویژه آمریکا به تعهدات خود پایبند خواهد بود ادمه پیدا کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین