کد خبر: ۲۲۵۳۶۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۹

اشپیگل: دعوت آلمان از روحانی برای سفر به این کشور

هفته نامه آلمانی اشپیگل در خبری از احتمال حضور حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران در برلین در اواخر ماه ژانویه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایرنا، این رسانه در مطلب خود با بیان اینکه آلمان از همتایان اروپایی خود در برقراری روابط با ایران عقب مانده است، نوشت: درحالی که برخی از کشورهای اروپایی به دولت جدید ایران روی خوش نشان می دهند، به نظر می رسد آلمان از همتایان غربی خود عقب افتاده است.

اشپیگل به سفر اخیر وزیر امور خارجه ایتالیا به تهران و دیدار با مقام های ایرانی اشاره کرد و نوشت: ˈبونینوˈ وزیر خارجه ایتالیا به تازگی در تهران با حسن روحانی رییس جمهوری و همتای ایرانی خود محمدجواد ظریف ملاقات کرد. دومین دیدار وزیران خارجه ایران و انگلیس که در ماه سپتامبر در نیویورک برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کردند نیز قرار است در لندن انجام شود.

این نشریه در ادامه می نویسد: درحالی این دیدارها انجام شده که برلین از همتایان اروپایی خود در برقراری روابط با تهران عقب مانده است. در محافل سیاسی آلمان گفته می شود که هنوز در دولت فدرال، نقشه مشابهی برای دیدار با مقام های ایرانی طرح نشده است.

اشپیگل در ادامه با اعلام خبر دعوت از رییس جمهوری ایران برای شرکت در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ، نوشت: احتمال می رود روحانی در اواخر ژانویه در آلمان حضور یابد زیرا از او برای شرکت در پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ دعوت شده است؛ با وجود این، محافل نزدیک به دولت آلمان می گویند که هنوز زود است چنین ملاقاتی در برلین انجام شود.

این نشریه آلمانی افزود: باید منتظر ماند و دید که تهران در منازعه هسته ای و در سوریه چه اقدامی خواهد کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ همه ساله با حضور سران و مقام های عالی رتبه کشورهای جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران همه ساله در روزهای اولیه ماه فوریه (بهمن ماه) در شهر مونیخ آلمان برگزار می شود. ˈجو بایدنˈ معاون رییس جمهوری آمریکا از جمله میهمانان ثابت این نشست بین المللی است.

تاکنون علی لاریجانی به عنوان دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی و همچنین منوچهر متکی و علی اکبر صالحی به عنوان وزیران امور خارجه وقت ایران به نمایندگی از کشورمان در این نشست بین المللی حضور یافته اند.

پنجاهمین کنفرانس امنیتی مونیخ هفته اول ماه فوریه سال 2014 (اواسط بهمن ماه) در شهر مونیخ برگزار می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین