کد خبر: ۲۲۶۵۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۸۴ - ۰۰:۲۲

تمجید کاسترو از انقلاب اسلامی

آفتاب‌‌نیوز : رییس جمهوری کوبا که روابط بسیار نزدیکی با تهران دارد همچنین در تمجید بیشتر از انقلاب اسلامی
گفت : این انقلاب شاه را سرنگون کرد و مهمترین ژاندارم منطقه را که بیشترین تسلیحات را داشت از میان برداشت.
وی افزود: واقعا کار بزرگی بود که ملت ایران آن را به انجام رساند. ما با هیجان بسیار زیادی از انقلاب ایران صحبت می کردیم. تجاوز به ایران اخلاقی نبود. متاسفانه رفتار غرب با کشورهای در حال توسعه و جهان سوم بر اساس ریاکاری و دروغ و تهمت می باشد. ما بایستی با یکدیگر کار کنیم.

کاسترو در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در هاوانا در سال آتی اظهار داشت: این اجلاس فرصت مناسبی است تا با همکاری هم خون جدیدی به کالبد جنبش غیرمتعهدها بدهیم.

وی با حمایت از موضع کشورمان مبنی بر بهره گیری صلح آمیز از انرژی هسته ای افزود که غربی ها می خواهند انحصار انرژی هسته ای را در اختیار خود داشته باشند تا ما همیشه به آنان محتاج باشیم. وقتی نفت تمام شود دیگر آنها انحصار دنیا را در دست خواهند داشت برای همین نمی خواهند ما تکنولوژی هسته ای داشته باشیم. آنها به ما اتهامات وقیحانه ای می زنند که عاری از حقیقت است و بسیار خصمانه می باشد. آمریکا پس از فاجعه عراق نمی تواند هر کاری را که بخواهد بکند. در واقع آنها ناقض حقوق بشر هستند و حال آنکه ما را به آن متهم می کنند. 

فیدل کاسترو با اشاره به توان تسلیحات هسته ای اسرائیل گفت: اسرائیل 300 کلاهک هسته ای دارد. آنها تاسیسات عراق را بمباران کردند و ایران را هم تهدید به حمله نظامی کرده اند که این نقض آشکار قوانین و مقررات بین المللی است. غربیها می خواهند نقش یک ژاندارم بین المللی را بازی کنند ما از موضع شما مبنی بر بهره گیری صلح آمیز از انرژی هسته ای کاملا حمایت می کنیم. حق کاملا با شماست، چرا آنها بایستی امتیاز فناوری انرژی هسته ای را فقط در اختیار خود داشته باشند.

وی در خاتمه از توسعه روابط به ویژه در بعد اقتصادی ابراز رضایت نموده و آن را نشانه تحقق هکاریهای جنوب - جنوب دانستند و برای ملت ایران و رئیس جمهور کشورمان آرزوی موفقیت نمودند.

جلیلی معاون اروپا و آمریکا و نماینده ویژه ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابلاغ سلام احمدی نژاد به کاسترو بر روابط بسیار خوب دو کشور تاکید کرد و گفت : ما شاهد تحولات بسیاری در روابط دو کشور بوده ایم.

جلیلی در خاتمه گفت : ما همکاری بسیار خوبی با آژانس داشته ایم و حتی بصورت داوطلبانه پروتکل الحاقی را نیز اجرا کرده ایم و هیچگونه انحرافی از فعالیت های صلح آمیز نداشته ایم. بهره گیری صلح آمیز از انرژی هسته ای اراده ملی است و بر تحقق آن تاکید داریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین