کد خبر: ۲۲۶۶۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵

جریان تندروی مجلس برای حضور مردم جایگاهی قائل نیست

یک عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با انتقاد از جریان تندروی مجلس اظهار کرد: تندروهای مجلس به جای پیگیری منافع ملی به دنبال تأمین منافع باندی و گروهی خود هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که کشور برای توسعه یافتن و برون‌رفت از موقعیت اسفناک عرصه مدیریتی که از دولت قبل به ارث رسیده و پیش‌روی در مذاکرات هسته‌ای به آرامش نیازمند است، خاطر نشان کرد: تاکید رئیس جمهور بر هماهنگی با مجلس یک نگاه راهبردی است.

وی در ادامه افزود: یکی از چالش‌های جدی در هشت سال گذشته و به ویژه در دوران دولت دهم اختلاف بین سران سه‌ قوه و به ویژه دولت و مجلس بود که این اختلاف‌ها نگرانی‌هایی را به سطح جامعه منتقل کرد. کشور هم اکنون به هماهنگی در مواضع و ضوابط مبتنی به منطق و قانون نیازمند است.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در ادامه با بیان این که جریان‌ تندروی مجلس همسانی و ارتباط با دولت قبلی داشتند، خاطر نشان کرد: رویکرد این جریان موجب شده که سؤالات زیادی از نمایندگان پرسیده و نطق‌های خلاف عرف بیان و سه کارت زرد به دولت داده شود در حالی که وزرا کمتر از چهار ماه است که مسئولیت خود را به عهده گرفته‌اند.

حق‌شناس در ادامه افزود: این جریان در مجلس به دنبال ناکارآمد جلوه دادن دولت و افزایش نارضایتی‌ها و توقعات بدون توجه به زیرساخت‌های نامناسبی هستند که به دولت به ارث رسیده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان با اشاره به این که جریان تندروی مجلس همچنین به دنبال کاهش سرمایه اجتماعی هستند که پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم به دست آمد، ‌اظهار کرد: آنها به این وسیله می‌خواهند شکست خود در انتخابات 24 خرداد را جبران کنند این جریان به دنبال به دست آوردن قدرت در انتخابات آتی مجلس است اما باید بدانیم نگاه آنها به دولت تمامیت‌خواه است و برای حضور فعال و هوشیار مردم را جایگاهی قائل نیستند.

مشکل‌آفرینی چند نفر در مجلس نباید به تعامل قوای مجریه و مقننه ضربه وارد کند

همچنین یک عضو مجمع روحانیون مبارز گفت: کارت زرد گرفتن سه تن از وزرا از مجلس نشانه بد رفتار کردن دولت در صحنه‌های مختلف نیست؛ بلکه نشانه حرکت دولت و رییس‌جمهور در راستای اهداف و وعده‌هایی است که به مردم داده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابطحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که من فکر می‌کنم کارت زردی که وزرا گرفتند در ادامه کارت سبز و رایی است که رییس‌جمهور از مردم گرفته است، افزود: اقدامات برخی از نمایندگان در دادن کارت زرد به وزرا در ادامه مخالفت‌هایی است که آنها قبل از انتخابات با آقای روحانی و شخصی که اکنون رییس دولت است داشته‌اند و همچنین این موضوع که آقای روحانی و وزرا در راستای وعده‌هایی که به مردم داده‌اند در حال حرکت کردن هستند.

وی با بیان این‌که اکثریت مجلس به فکر تعامل با دولت هستند و همه مجلس این چند نفری نیستند که اینگونه اقدامات را انجام می‌دهند، بنابراین باید تعامل بین دولت و مجلس ادامه پیدا کند، گفت: اگر مشکلاتی در راستای تعامل مجلس و دولت وجود دارد این مشکلات به این معنا نیست که دولت و مجلس امکان تعامل ندارند.

ابطحی با اشاره به تفکیک قوا در جمهوری اسلامی ایران و با بیان این‌که ممکن است برخی اوقات رفتارهایی در مجلس صورت بگیرد که غیرمنصفانه باشد، اما باید این تعامل بین دولت و مجلس ادامه پیدا کند، تصریح کرد: این تعامل باید تا پایان این مجلس ادامه داشته باشد تا افراد جدیدی که می‌خواهند وارد مجلس شوند آمادگی پذیرش تحولات رخ داده در سطح قوه مجریه را داشته باشند و بتوانند انتخاب مردم را قبول کنند.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان این‌که در دولت و مجلس همه باید تحمل‌ها را بالا ببرند، گفت: اگر در مجلس چند نفر مشکل‌آفرینی می‌کنند این نباید به این تعامل ضربه وارد کند و ما باید به نهاد مجلس و قوه قانونگذار احترام بگذاریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین