کد خبر: ۲۲۶۶۶۶
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۶

تاکید " حسام‌الدین آشنا" بر بالا بردن استانداردهای امنیتی کار در حوزه دفاع مقدس

مراسم تشییع پیکر 5 کشته شده‌ی حادثه‌ی انفجار «معراجی‌ها» با سخنرانی مسوولانی چون حسام‌الدین آشنا، سردار نقدی، علی دارابی و حجت‌الله ایوبی همراه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: در این مراسم که 20 دی ماه از مقابل موسسه «روایت فتح» برگزار شد، حسام‌الدین آشنا تاکید کرد که باید استانداردهای امنیتی کار در حوزه دفاع مقدس را بالا ببریم.

مشاور فرهنگی رئیس جمهور که به شدت متاثر بود، گفت: این مراسم و این جمعیت نشان می‌دهد که درِ باغ شهادت هنوز باز، باز است.

وی که در هنگام عملیات کربلای 5 در دوران دفاع مقدس خود رمز این عملیات را اعلام کرده بود، خطاب به پیکرهای حاضر روی سِن گفت: به پیکر راهیان فتح و کسانی که کربلای 5 را برای ما به تصویر کشیدند، خوش‌آمد عرض می‌کنم و از سوی کسی که رمز عملیات کربلای 5 را اعلام کرده بود به خانواده‌هایشان، هنرمندان و حاضران تسلیت می‌گویم.

آشنا گفت: این دوستان نشان دادند اگر در راه شهدا گام برداریم، می‌توانیم با آن‌ها محشور شویم. چه زود سخنان ریاست محترم جمهور تفسیر شد، ایشان گفت هنرمندان ما همه اهل ارزش‌اند و امروز هنر ایثار و شهادت در مقابل ما حاضر است.

مشاور رئیس جمهور در ادامه سخنانش با تأکید بر اینکه وظیفه دولت، لزوم بالا بردن استانداردهای حرفه‌ای و ایمنی حوزه فعالیت دفاع مقدس ادامه داد: از نظر ملی، دولت خود را موظف می‌داند از هنر ایثار و شهادت با تمام وجود دفاع کند. از نظر حرفه‌ای نیز همه ما موظف هستیم استانداردهای امنیتی و ایمنی حوزه فعالیت‌های دفاع مقدس را بالا ببریم. باید سینمای دفاع مقدس امن‌تر باشد و باید همه بدانند که بالاترین استانداردهای حرفه‌ای در سینمای دفاع مقدس کشورمان رعایت می‌شود.

سردار نقدی: در جایی که بعضی بی‌هنران چشم‌شان را به جایزه‌ها دوخته‌اند این عزیزان چشم‌شان به شهدا بود

سردار نقدی ( رییس بسیج مستضعفین) در سخنانی اظهار کرد:‌ این عزیزان، مجاهدان عرصه جهاد فرهنگی هستند، آن‌ها از همه وجودشان برای اعتلای هنر متعهد مایه گذاشتند و تمام تلاش‌شان این بود که پیام شهیدان را به نسل‌های آینده برسانند.

وی سپس درباره جواد شریفی‌راد و علی‌اکبر رنجبر گفت: جواد شریفی‌راد سال‌ها در این عرصه تلاش کرد و مجاهدت‌ها و فداکاری‌هایش در دوران جنگ را با حضور در عرصه فرهنگی تکمیل کرد. شهید علی‌اکبر رنجبر نیز همه وجودش را وقف اسلام و هنر دینی و ارزش‌مدار کرده بود.

رییس بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: در دنیایی که ابرقدرت‌ها و زورگوها همه بی‌هنرانشان علیه یک ملت مظلوم به کار گرفتند و در جایی که بعضی از بی‌هنران چشمان‌شان را به جایزه‌های بیگانگان دوخته‌اند، این عزیزان چشم‌شان به دستان شهدا دوخته شده بود و خدا آن‌ها را در سالروز عملیات کربلای 5 به سوی خود طلبید.

سردار نقدی در پایان سخنانش ضمن تشکر از هنرمندان، مسئولان و نمایندگان رئیس جمهور که در این مراسم حضور یافته‌اند، مجددا وقوع این ضایعه دردناک را به خانواده داغ‌دیدگان تسلیت گفت.

حجت‌الله ایوبی: سینمای ایران شایسته چنین افتخاراتی است

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الله ایوبی (رئیس سازمان سینمایی) پس از تسلیت این ضایعه دردناک به سینمای ایران، مردم و هنرمندان گفت: سینمای ایران در طول دفاع مقدس در کنار رزمندگان بود و پس از آن هم کار دشوار و زینب‌گونه‌ی رساندن پیام ایثار و شهادت را بر عهده گرفت و با افتخار و بدون امکانات لازم، مظلومیت را به نمایش گذاشت.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه سینمای ایران شایسته چنین افتخاراتی است، عنوان کرد: سینمای ایران امروز با افتخار این شهیدان را در راه انجام رسالت بزرگ‌اش تقدیم انقلاب کرد.

دارابی: ایران اسلامی گویی هر روز کربلاست

علی دارابی (قائم مقام رئیس سازمان صداوسیما) در سخنانی اظهار کرد:‌ ما هنرمندان و مسئولان، خودمان را در کنار خانواده‌های محترم داغ‌دیده می‌دانیم و داغدار و غم‌دیده هستیم. این ضایعه بزرگ را همراه با همه حاضران به محضر امام عصر (عج)، مقام معظم رهبری و همه شهدای انقلاب اسلامی تسلیت عرض می‌نماییم.

وی که در هنگام سخنرانی به شدت متاثر بود، خطاب به شهدا و ایثارگران گفت: ای شهیدان عزیز، ای جانبازان و ای ایثارگران، شاهد باشید که همراهان و هم سنگرانتان به شما پیوستند و این راه نورانی همچنان در طول تاریخ استمرار دارد. ایران اسلامی هر روز گویی کربلاست و کربلا در تاریخ تداوم دارد.

دارابی افزود: دوستان ما در ادامه راه و میثاقی که با شهدا داشتند، عافیت‌طلبی را پیش نگرفتند و معراجی شدند و به خدا پیوستند تا یادمان بیاندازند شهیدان چگونه باصلابت وافتخار از تمامیت ارضی، اسلام و انقلاب دفاع کردند و نگذاشتند یک وجب هم از خاک این کشور جدا شود.

قائم مقام سازمان صداوسیما در پایان سخنانش ضمن تسلیت مجدد رسانه ملی به خانواده‌های عزادار خاطرنشان کرد:‌ پروژه سریال و فیلم سینمایی «معراجی‌ها» تا تاریخ هست، ماندگار خواهد شد. با لحظاتی که بعدا خواهیم دید، می‌گرییم که چه بزرگان و عزیزانی برای آن زحمت کشیدند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم که از حدود ساعت 9 صبح آغاز شده بود،‌ علاوه بر جمع کثیری از هنرمندان، مسئولان، سینماگران و اصحاب رسانه، گروه‌هایی از نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و گروه کُر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور داشتند.

همچنین استاد کریم منصوری، قرائت قرآن این مراسم را بر عهده داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین