کد خبر: ۲۲۶۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵

بستنی اکبر مشتی ایران در نمایشگاه آلمان

مدیر یک شرکت تولید کننده بستنی در آلمان از تصمیم خود برای ساخت بستنی سنتی زعفرانی ایرانی (اکبر مشتی) و توزیع آن در شهرهای مختلف آلمان خبر داد و گفت که این نوع بستنی برای نخستین بار در نمایشگاه مواد غذایی برلین (هفته سبز) تولید و به علاقمندان عرضه خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، روزنامه برلینر سایتونگ در بخش اخبار محلی خود با انتشار خبری درمورد برگزاری نمایشگاه تولیدات مواد غذایی با عنوان ˈهفته سبزˈ در برلین از تولید بستنی سنتی زعفرانی ایرانی معروف به ˈ اکبر مشتیˈ در آلمان خبر داد.

به گزارش این روزنامه، شرکت بستی سازی فلوریدا که محصولات تولیدی خود را در شهرهای مختلف آلمان به مصرف کنندگان عرضه می کند،تصمیم گرفته در کنار تولید محلی خود،بستنی زعفرانی ایرانی معروف به ˈاکبر مشتیˈ را تولید و در شهرهای مختلف آلمان توزیع کند.

به نوشته این روزنامه،این نوع از بستنی ایرانی برای اولین بار روز گذشته (پنج شنبه) در منطقه اشپاندائو برلین و در یکی از مغازه های ایستگاه راه آهن این منطقه تولید و مورد آزمایش قرار گرفته است.

به نوشته این روزنامه، این شرکت بستنی سازی در آلمان تصمیم گرفته بستنی زعفرانی اکبر مشتی و همچنین بستنی های میوه ای ایرانی به طعم های مختلف اعم از انار،پرتغال و کیوی را تولید و در سطح کشور توزیع کند و امیدوار است که بستنی زعفرانی ایرانی به استقبال خوبی از سوی شهرمندان آلمانی مواجه شود.

به نوشته این روزنامه،در مراسم تولید آزمایشی بستنی های زعفرانی و میوه ای ایرانی علاوه بر مسوولان شرکت بستنی سازی فلوریدا،نماینده ای از بخش اقتصادی سفارت ایران در آلمان و همچنین افرادی همچون ˈهلموت کله یانکˈ شهردار اشپاندائو و اعضای شورای شهر این منطقه حضور داشته اند.

اولاف هون،رییس شرکت بستنی سازی فلوریدا درمورد تصمیم خود برای تولید بستنی سنتی زعفرانی ایرانی ،گفت: چند هفته قبل پیشنهاد تولید بستنی ایرانی به وی ارائه شده و او نیز با آعلام آمادگی در این زمینه کار تولید و عرضه این بستنی را در دستور کار قرار داده است.

به گفته اولاف هون،بستنی اکبر مشتی ایرانی و بستنی های میوه ای با هشت طعم مختلف قرار است در نمایشگاه مواد غذایی هفته سبز که از 17 ژانویه به مدت یک هفته در برلین آغاز می شود به علاقمندان ارائه شود که پیش بینی می شود طعم انار و کیوی آن با استقبال بیشتری مواجه باشد.

وی از قیمت بالای زعفران ایرانی به عنوان یکی از دغدغه های خود برای تولید بستنی سنتی ایرانی نام برده که به گفته او موجب گرانی این محصول شده و ممکن است فروش آن را با مشکل مواجه کند.

اولاف هون با بیان اینکه برای هر کیلو زعفران باید یک هزار 800 یورو پول پرداخت کند،گفت: البته قرار شده که زعفران مورد نیاز برای تولید بستنی در نمایشگاه هفته سبز، از سوی دوستان ایرانی تامین شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین