کد خبر: ۲۲۶۸۰۵
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۷

جنجال یونیفورم نیروی ضدشورش مصر/عکس

تصاویر منتشرشده از فرم و لباس‌های نیروهای مسلح مصر برای آنچه تدابیر امنیتی همه‌پرسی قانون اساسی عنوان شده است، جنجال فراوانی را در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: تصاویر منتشرشده از فرم و لباس‌های نیروهای مسلح مصر برای آنچه تدابیر امنیتی همه‌پرسی قانون اساسی عنوان شده است، جنجال فراوانی را در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

به گزارش روزنامه مصری «الاهرام»، نیروهای مسلح مصر از طرح امنیتی برای آنچه حفظ و تأمین امنیت همه پرسی بر قانون اساسی نامیده خبر داده است.

در پی این اقدام تصاویری از نیروهایی که این مسئولیت را به عهده خواهند داشت منتشر شده که فرم و لباس‌های عجیب این نیروها حاکی از قصد و نیت نیروهای مسلح مصر برای ایجاد رعب و وحشت در جریان همه پرسی است و جنجال فراوانی را در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کرده است.

یک منبع نظامی تأکید کرد که این فرم‌های ضد شورش در برخی از کشورها چون ایالات متحده و بریتانیا و روسیه در شرایط  سرکوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نیروهای مسلح مصر پیشتر از طرح امنیتی خود برای استقرار بیش از 160 هزار افسر و سرباز در 30317 حوزه انتخابی خبر داده بودند.

بر اساس این طرح نیروهای امنیتی در حالت آماده باش کامل رزمی قرار خواهند گرفت و با هماهنگی با نیروهای پلیس و مانور مشترک با آنچه مشکلات و تهدید‌های تروریستی و اخلال در روند همه پرسی اعلام شده برخورد خواهند کرد.

به این ترتیب از نیروهای هوایی، دریایی و نیروهای ویژه چترباز نیز در این طرح استفاده خواهد شد.

این در حالی است که همپیمانی ملی در حمایت از مشروعیت که از حامیان مرسی و گروه اخوان المسلمین است همچنان بر موضع خود مبنی بر تحریم همه پرسی قانون اساسی پافشاری می‌کند.

از سوی دیگر «احمد الخولی» دبیر کل حزب الاستقلال مصر اعلام کرد که همه پرسی بر قانون اساسی اقدامی در راستای مشروعیت بخشیدن به دولت کودتا به شمار می‌آید.

به گزارش فارس، «عدلی منصور» رئیس جمهور موقت مصر اعلام کرده بود که همه پرسی بر قانون اساسی مصر در تاریخ 25 و 26 دی ماه برگزار خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین